3388
Sök

Tips på att bygga Musik låda ;p

Elektriker
169 Inlägg
24 januari 2007
om det var till mig du menade, så byta säkringar nej nej.

det funkar lite enkelt så här: säg att steget drar 20A, och nätagget kan leverera 25A. steget drar ju bara så mycket det behöver för stunden. nätagget levererar inte 25A till slutsteget hela tiden. så om steget drar 10A då ger nätagget ut 10A, men den har bara kapacitet att ge ut 25A.

14 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Ah, I see! big_smile
Men då undrar jag vad du har för nätagg o vart du fick det ifrån : O
Visserligen är dom jag har här framför mig inte de nyaste, men 12A är vad jag kan se, o kollade runt lite på nätet men där står det inte ett skit om hur många ampere dem levererar sad

Elektriker
169 Inlägg
25 januari 2007
nätagget har jag fått utav min farbror och är inget man kan köpa. nätagget används till strömkälla till olika mätmaskiner som mäter diameter, radie, längd mm på trästockar. har faktiskt en till plus några som är klenare. fast om man inte vet vad man gör när man kopplar in det så kan det bli livsfarligt eftersom man kan komma åt kondensatorerna eller trafon. hade tänkt att bygga in den i en låda.

här kommer en till bild utav bara nätagget.

peta på fel ställen och man är körd.

http://static.garaget.org/gallery/archive/37040/9942/tn_37040-46402.jpg

14 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Haha okej, ja det låter som en liten farlig leksak du har där wink
inget jag skulle vilja klura ihopp ;P
men tack för din hjälp då : )

Elektriker
169 Inlägg
25 januari 2007
jo visst är den farlig, var menat som ett test för att se om det fungerar, har tittat på andra slutsteg som är till för hemmabio. Är elektiriker så jag har hyffsad koll på vad jag gör=)

14 Inlägg
25 januari 2007
Trådstartare
Okej låter nice ; ) Synd att en annan inte var elektriker då hmm förstår bara hälften utav det hela big_smile

Sök