Tjena, är lite fundersam. Skulle vara väldigt gött att ha coilovers på 740n min, pga att kunna justera både höjd och hårdhet. Men jag hörde/läste någonstans för ett tag sen att SBP inte är alltför imponerade av detta. Stämmer det att man inte får ha coilovers, och varför isf?
Min andra fråga är egentligen bara intressant om man faktiskt får ha coilovers. Har siktat in mig lite på koni, men har blivit fundersam över deras lista. Kollar man där (
http://www.koni.se) så ser man att dom har skrivit excl. turbo -16v på flertalet. Misstänker att det betyder att det inte är för de bilarna. Jag har (som titeln anger) en 740 glt 16v -88b, och min fråga är helt enkelt, är det någon som kan tyda konis lista? Jag har mailat och frågat, men fick inget svar, så nu frågar jag er. Dessutom; är det verkligen någon skillnad på fästena för stötdämpare/fjädrar för "vanliga" 740 (läs: ej turbo eller 16v) och turbo/16v?
En sista fråga. Bak har jag ju separata stötdämpare och fjädrar. Om man ska montera coilovers där, hur blir det då? Sätter man det istället för stötdämparen och har fjädrar också, eller...?
Jag är jättetacksam för svar, då jag funderat på det här ett tag.
//Jooster