3228
Sök

BMW 328 E36 dör bort på 5000 varv

4 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Hej !
har länge haft krångel med min e36 nu och bestämde mig nyligen för att ordna detta.
åkte till verkstad gjorde en felsökning med dator, som visade luftmassemätare defekt.
byte mätarn = ingen skillnad. Besökte verkstan igen, samma procedur datorn på, kamaxel givare defekt, jag bytte båda. Ingen skillnad, nu påstår dom att någon styrenhet kan vara felet..
Någon som har några ideér och var kan man isåfall få sin styrenhet reparerad eller hitta en ny som inte kostar både skjorta och kalsonger ?  Tacksam för tips och svar, är ju inget nöje med att köra en 328 som inte ger full effekt wink

Mvh. Joakim

BMW följer inte utvecklingen, De leder den.

121 Inlägg
20 augusti 2011
Kolla efter olja i tändstiftsbrunnarna ventilkåpspackningen brukar gå på dom tillslut. Bränslefiltret va en sak till jag kom att tänka på med.

4 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
bytte stiften när jag fick hem den från verkstan, några var lite oljiga faktiskt men detta kan väl rakt inte ha nått att göra med mitt problem packningen har vel läckt ända sen jag köpte bilen men den gick som den skulle enda tills i vintras... hmm

11 Inlägg
20 september 2011
Inte så high på detta men det är väl ungefär vid 5000rpm som vanos enheten kickar in. kan vara något skumt med den?

4 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
ja-a du.. ingen aning.. hadd problem med abs i vintras en givare på vänster bak som jäklades.. och sen nått kabelbrott mitt under bilen unjefär.. men det visar fortfarande felkod på datorn på samma hjul fastän lampan i bilen slocknat, kan abs:en också spöka med detta ?

11 Inlägg
21 september 2011
Bemujocke skrev:
ja-a du.. ingen aning.. hadd problem med abs i vintras en givare på vänster bak som jäklades.. och sen nått kabelbrott mitt under bilen unjefär.. men det visar fortfarande felkod på datorn på samma hjul fastän lampan i bilen slocknat, kan abs:en också spöka med detta ?

jadu, jag tror nog det mesta kan spöka, så förbannat mycket elektronik, skulle tipsa att höra med en expert på nån firma eller så! hoppas du får det på grej smile

Sök