Jo det är sant. Men alla köper ju en om606td och smackar på delar utanpå motor. Som exempel, mynä stor turbo, intercooler och lite såna saker.
Lite roligare om man kan fixa till en 603 med lite kräm i. Har funnit värre stakar för ca 1300 styck tror ja!. Ska kolla i morgon där vi köper delar ifrån på jobbet om dom kan få hem något. Har ju kanske en liten rabbatlapp på det
Men dyrt blir det säkert. Har ju hela vintern på och fixa lite pengar:)
Har köpt en Zf låda från en Tds idag. En bra början
Finns ingen anledning å byta stakar i dom. De håller ändå. Lägg pengarna på en ordentlig portning av toppen å en nymer pump. Seriöst insug kam å riktig turbo. Dom känsligaste delarna är topparna. Å packningen osv. Du kan lätt plocka ut efekter som gör bilen okörbar utan å öppna botten delen. Åker dock inte trimmat själv men känner dom som gör. En har åkt med sin som bruxis med 400+ i 3 år utan märkbar förslitning på båtten. Vet dock en som sköt ner veven i tråget. Ladda en bit över 3bar. Så lägg pengarna runt i kring å du har en sjukt hållbar å trivsam maskin:)
Får nog kanske avvakta med stakarna tillsvidare då. Har funderingar på att antingen slipa kamen eller få tag på en annan, slipa ventiler, porta mm. Tänkte börja med och köra två orginal turbos då jag vill ha bra respons i grejjerna.
Låter krångligt med 2 turbosar :p personligen hade ja nog kört på typ en hx35a och sett till att ja har bra flöden osv. Är ju trotsallt viktigt även på en diesel. Tror förövrigt org, laddet är ca 0.5.
Låter krångligt med 2 turbosar :p personligen hade ja nog kört på typ en hx35a och sett till att ja har bra flöden osv. Är ju trotsallt viktigt även på en diesel. Tror förövrigt org, laddet är ca 0.5.
Anledningen till dubbelturbo är väl först o främst för att inte så många kört med det, sen tror jag inte det är värst svårt o bygga då det är väldigt gott om plats runt motorn....har flera turbos liggande med:) borde även bli bra respons på två små ist för en stor....
Låter krångligt med 2 turbosar :p personligen hade ja nog kört på typ en hx35a och sett till att ja har bra flöden osv. Är ju trotsallt viktigt även på en diesel. Tror förövrigt org, laddet är ca 0.5.
Anledningen till dubbelturbo är väl först o främst för att inte så många kört med det, sen tror jag inte det är värst svårt o bygga då det är väldigt gott om plats runt motorn....har flera turbos liggande med:) borde även bli bra respons på två små ist för en stor....
Nja responsen är även beroende på motorns konstruktion så jag tror inte att det finns når att hämta med dubbelturbo. En gammal diesel varvar ju inte direkt mycket vad du än gör så jag håller med föregående. Dessutom är ju 3 liter inte mycket att jobba med om man kör dubbelt.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Låter krångligt med 2 turbosar :p personligen hade ja nog kört på typ en hx35a och sett till att ja har bra flöden osv. Är ju trotsallt viktigt även på en diesel. Tror förövrigt org, laddet är ca 0.5.
Anledningen till dubbelturbo är väl först o främst för att inte så många kört med det, sen tror jag inte det är värst svårt o bygga då det är väldigt gott om plats runt motorn....har flera turbos liggande med:) borde även bli bra respons på två små ist för en stor....
Nja responsen är även beroende på motorns konstruktion så jag tror inte att det finns når att hämta med dubbelturbo. En gammal diesel varvar ju inte direkt mycket vad du än gör så jag håller med föregående. Dessutom är ju 3 liter inte mycket att jobba med om man kör dubbelt.
Nej kanske inte är det. Men lite tråkigt att inte många vågar testa ju:p .. Tänkte jag skulle testa hur det blir iallfall. Om inte annat får man sätta på singel efteråt. Synd och behöca varva 5000rpm för att få lite snurr i motorn. Är inte ute efter en drifting bil nu.
Skulle bli glad om någon kunde ge info vad man kan ha för lammel också till Tds lådan för att klara ca 400hk??? Måste ju också få ett svänghjul som passar min Mb Till Tds låda och med en värre lamell & Tryckplatta.
Svarv och alusvets mm har jag på jobbet. Grejjen är bara att jag skulle forska lite vad man kan ha, samt vad som passar till vad!