Hej! jag ska montera sportluftsfilter och 3"tums system hella vägen med race katt. Hur många hästkrafter xtra blir det och blir det bättre drag i bilen ?
Vad är det för filter och har du för steg ? Med större avgassystem och katt ger det väl några krafter till utan mjukvara men inte märkbart.. Snarare att det låter som det går fortare =P
bilen är 2.0t 175 hk vector tänkte uppradera till 210 hk Om man ska öka mer ska man nog skaffa bättre kopling.
Det beror ju mer på vridet än på hk.. Jag har 270hk och 370nm i min och har inte bytt koppling men lär säkert få göra det Men så kanske det skiljer sig från biopower bilarna och dom äldre bensin bilarna...
Det beror väl mer på hur man kör och servar den.. antar att maptun har gjort stegen så att du inte ska behöva byta kolvar. Tror iaf du kan ha 300 hk utan problem...
Som Dreistars säger så är runt 300hk (steg 5) gränsen för original kolvar, även om vissa kör med mer utan ras (ÄN!). Kör själv steg 3 från Maptun (dock aero, 270hk/380nm) och det lirade c:a 1 år med originalkoppling, nu dock bytt till deras 450nm sats och är hur nöjd som helst, nu håller det i alla fall.
Jag skulle köra på steg 3 direkt, lär bli samma pengar ändå? i runda slängar 17k ex montering. Då får du runt 235hk och din koppling bör palla det ett tag. Om du prompt måste ha helsystem skulle jag kolla med dom hur det funkar med mjukvaran då Maptun sätter dit en 3" downpipe först på steg 4 till din Vector.