4386
Sök

Steg 4+ Volvo s40 t4?

104 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Är det någon som vet om det finns steg 4 chip eller mer till Volvo s40 t4, och isåfall vart? Har kollat på både bsr och autotech men hittade ingenting där hmm

Tacksam för svar!

T5
141 Inlägg
10 oktober 2011
Nu minns jag inte vad det företaget heter, men det finns steg 4.
Dem byter ut turbon bara om du har steg 3 idag och du landar på 280hk någonting. men dock bara på fas 1 och 1.5.

jag hade en dröm

104 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
itia skrev:
Nu minns jag inte vad det företaget heter, men det finns steg 4.
Dem byter ut turbon bara om du har steg 3 idag och du landar på 280hk någonting. men dock bara på fas 1 och 1.5.

Okej vore härligt om du kom på vad dom hette! smile

Jag har s40 t4 fas 1 med steg 2 för tillfället smile säg till om du kommer på vad företaget heter! smile

Mvh,
K

Rejsa ?
2 959 Inlägg
10 oktober 2011
Autotech är det du ska vända dig till om du ska köra mer än "Steg 3"
Turbobyte, ombyggd bränsleretur, intercooler, större spridare (Typ 968:or) och en mappning på det är som gäller. Är det Fas 1 du har så får du även skaffa en Fas 2 luftmassemätare.
X40 bilarna är så olika från bil till bil i mjukvaran så man bör helt klart mappa den när man byter turbo osv.

Autotech

104 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Turbobyte, ombyggd bränsleretur, intercooler, större spridare (Typ 968:or) och en mappning på det är som gäller. Är det Fas 1 du har så får du även skaffa en Fas 2 luftmassemätare.
X40 bilarna är så olika från bil till bil i mjukvaran så man bör helt klart mappa den när man byter turbo osv.

Okej tack! Dock så finns det bara till steg 3 på deras sida (vad det står). Men man kanske borde ringa till dom! smile

Mvh,
K

Rejsa ?
2 959 Inlägg
10 oktober 2011
KryckanB skrev:
Busgrabb skrev:

Okej tack! Dock så finns det bara till steg 3 på deras sida (vad det står). Men man kanske borde ringa till dom! smile

Mvh,
K

Exakt, make a call wink

Autotech

104 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Busgrabb skrev:
KryckanB skrev:
Busgrabb skrev:

Mvh,
K

Exakt, make a call wink

Tack som f*n! smile

Mvh,
K

Sök