torpis skrev:
Likna bilmotorn vid ett mjölkpaket. Arla ger dig 1liter mjölk i kartongen, väl hemma ser du att det går ju att tippa i 1.5dl till innan det är fullt utan att det rinner över.
Om din kompis i tyskland påstår att han får i 2 liter i samma kartong, blir du inte lite misstänksam då? Han borde ju också få i 1.5dl till och resten rinner över.
Om man har en motor och knuffar i hästar till bristningsgränsen och sedan trycker in ännu fler tills det "rinner över", då blir det väldigt många bitar av den motorn.
Haha vilket fruktansvärt sanningens ord/text! Topis har en poäng där.
För att svara på trådägarens frågor så brukar 850 GLT modellerna faktiskt går ganska bra. du har ju ändå 170 hk original. Det kommer ju aldrig bli någon sportbil men rör sig tillräckligt bra för att dom ska vara roliga att köra
. Så jag skulle nog säga att risken för att bilen är "trimmad" är väldigt liten. Sen om du nu ändå skulle vilja kolla upp det så den ända möjligheten är väl i såna fall att man har bränslechippat bilen och då får du nog gå in i styrboxen och börja leta.
Fråga 2 är knappast möjligt. 80 hk på en sugmotor.. Nja. det är nog lite att katalogtrimma
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld