3316
Sök

Motor byte w126 280se -84

50 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Tja!
Då min motor i w126an mer eller mindre gett upp tänkte ja att ja skulle byta motor.
Jag har fått tag i en motor från en 280se -75 och då är min fråga om det är i princip samma motor som i min 84:a, vad är skillnaderna? likheterna? insprut? etc

Snabba svar uppskattas smile

Mvh
Senast redigerat av Joont3__ (12 oktober 2011)

41 Inlägg
13 oktober 2011
Är ingen ide du kommer bara att bli lett hela skiten å dumpa den på skroten två på natten.. Ge upp den jävla merskitesen ..

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
13 oktober 2011
De ä ju MB.. MB kan ju bygga bilar, så mycket passar mellan karossmodellerna. Så enligt mina erfarenheter så borde det int va nå större problem..
Kan nästan ge mig fan på att den passat rakt av, nästan.. Men va ä de för motor du fått tag på?
Kan tänka mig att du har insprut på den som sitter nu. Men 1975 så fanns ju 2,8an både med insprut  och förgasare..
Varför inte slänga i en diesel när du ändå är igång?

----------------Våga Vägra Volvo----------------

1 722 Inlägg
13 oktober 2011
stackars 126 or som blir dieselade...

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

50 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
sandin_90 skrev:
De ä ju MB.. MB kan ju bygga bilar, så mycket passar mellan karossmodellerna. Så enligt mina erfarenheter så borde det int va nå större problem..
Kan nästan ge mig fan på att den passat rakt av, nästan.. Men va ä de för motor du fått tag på?
Kan tänka mig att du har insprut på den som sitter nu. Men 1975 så fanns ju 2,8an både med insprut  och förgasare..
Varför inte slänga i en diesel när du ändå är igång?

De återstår att se, har inte vart o kikat på den än men skulle tro att de inte kan va några astronomiska skillnader, men ska kolla närmare på den så kanske de löser sig sj smile Det är en 84 tyvärr sö blir dyrt o skatta två dieselbilar.. så de blir väll antagligen att besikta den me bensinare sen slänga i diesel smile

Mvh

41 Inlägg
17 oktober 2011
Skroten lay :p

50 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Audi90coupe skrev:
Skroten lay :p

Tig Daniel de e ingen audi vi pratar om wink

41 Inlägg
18 oktober 2011
Skroten lay blay:p

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 oktober 2011
Audi90coupe skrev:
Skroten lay blay:p

nu räcker det!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

50 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
Just de Daniel nu lyssnar du :p

Har fått hem den andra motor/n/era så de blir o bygga ihop en av 2 eller 3 beroende på vad som fattas, sitter det gamla insprutet på dom ja fått tag i eftersom dom kommer från en w116, men sitter de nyare eller samma sprut på min w126 -84 eller är de samma grejer? de är ju ändå ingen väldi åldersskillnad men mycke/ allt kanske passar rakt över ändå.. nån som vet de eller är de sånt ja märker när ja får ur den andra som sitter i 126an? smile

Mvh

41 Inlägg
20 oktober 2011
Haha :p de mesta går att få ihop bara man vill smile

50 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Audi90coupe skrev:
Haha :p de mesta går att få ihop bara man vill smile

Gör ju de, bara o dra hit hjärn kontoret sö börjar vi smile

Någon som vet om inspruten är de samma eller måste man byta de me?

Mvh

Sök