Jag får anfall snart på bilen! Vi köpte en passat 2.8 V6 98.a för ett tag sedan (sedan). Spakenheten för Torkarna + blinkers etc. har lagt av. (DET ända som funkar på dom två är; färddatorn och helljuset). Resten är helt dött. Även klimatanläggningen funkar men ändå inte. Displayen funkar korrekt ( provade med en annan på skroten så det är redan gjort) MEN! det blir ingen fart på fläkten alls(fläkten är helt också). Det är som att elen e dött för den, spakenheten och ÄVEN; bakrutevärmarens knapp.
Hoppas ni förstår vad jag behöver hjälp med och menar
Sedan en annan fråga; sitter bara säkringarna på förarsidan ( har ingen handbok till bilen)? eller någon annanstans ?
Pratade med verkstan jag jobbade på innan och även felsökte ( även med diagnosdatorn) fick reda på fläktmotstånd och att även spakstället kan vara pajj. Min gamla handledare kollade upp efteråt o såg även samma problem så löste sig men hoppas bara det är dessa problem =/! Men tack ändå !
kigge det är ingen Volvo utan en bil med 98% el. haha.
klimatet funkade inte men däremot spakenheten, då innan vi köpte den. men trodde spakenheten och fläktmotståndet först också men ville vara extra säker.
tyvärr så var det inte climatronic eller fläkten eller motståndet. spakstallet har vi inte provat ännu. men pratade med dom på bildemo och dom prata om elfel xD orkar inte