2602
Sök

Fråga om dubbla batterier bak + ctek laddare

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 oktober 2011
#21
Under "mottaglighet", räknar du då in effektförlust i kablarna också? Det är ju annars ytterligare en detalj som ökar laddningstiden.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

21 761 Inlägg
26 oktober 2011
#22
Det är bara batteriernas interna mottaglighet som jag räknar med, men eventuella spänningsförluster i kablarna gör naturligtvis att laddtiden ökar. smile

Volvo ägare
253 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
#23
Drönirettab skrev:
Det är bara batteriernas interna mottaglighet som jag räknar med, men eventuella spänningsförluster i kablarna gör naturligtvis att laddtiden ökar. smile

Ja jag har ju dragit 50mm2 mellan batterierna bak,från batteriet fram oxå.Jordkabeln oxå.har även bytt ut till 50mm2 från generatorn till batteriet.

Edit:Fick hem laddaren nu fan den var riktigt fet.smilesmile

400 Inlägg
26 oktober 2011
#24
elitemodd skrev:
Drönirettab skrev:
Det är bara batteriernas interna mottaglighet som jag räknar med, men eventuella spänningsförluster i kablarna gör naturligtvis att laddtiden ökar. smile

Ja jag har ju dragit 50mm2 mellan batterierna bak,från batteriet fram oxå.Jordkabeln oxå.har även bytt ut till 50mm2 från generatorn till batteriet.

Edit:Fick hem laddaren nu fan den var riktigt fet.smilesmile

De ser riktigt feta ut smile

finnarna här brukar köra med upp till 8st i en hög bredvid bilen. DET är fett!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg

Sök