3078
Sök

HJÄLP MED EN TOPP, Vad gör dessa?? volvo 960 1991

62 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
tja. ja håller på att byta topp på min 960 då kamremmen gick av o tog 10 ventiler. så jag fick tag i en annan topp. men när  ja tog av ventilkåpan så var 1 "spår" sönder. men då packboxen ligger utanför detta, så funderar jag på vad den gör? om de gör något att den är sönder.. det finns fortfarande en liten kant kvar.
http://forumbilder.se/images/fb1201192438P604d.jpg
då packboxarna ligger utanför dessa. så fundera ja på om jag skall använda denna topp ändå. då ja inte har varken pengar eller verktyg till o slipa in och köpa nya ventiler just nu.
toppen skall ja plana av så den blir rak.

tacksam  för ALLAS åsikter!
Senast redigerat av Nisse-pisse (1 november 2011)

8 248 Inlägg
1 november 2011
Om du tittat på kamaxlarna så har dem "tallrikar" ssom ska ligga i dem spåren du ringat in som fungerar som axiallagring.

62 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Om du tittat på kamaxlarna så har dem "tallrikar" ssom ska ligga i dem spåren du ringat in som fungerar som axiallagring.

axiallagring? om ja har fattat de rätt, så det är dom till att hålla kamaxeln på rätt spår?
(har inte hört axiallagring förut där av ja frågar)

Ubåtsingenjör
7 314 Inlägg
1 november 2011
axial är till för att kamaxlen inte ska kunna röra sig vågrät linje

62 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Ah okey. tack. men då det saknas en bit där av. vågar man köra ändå?

Sothora <3
1 201 Inlägg
2 november 2011
går skitfint. Dom där spricker nästan jämt om man inte tänker sig för när man lättar på överfallet till kamaxlarna

Bildemonterare samt egen verkstad. !

62 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Mercedesturbodiesel skrev:
går skitfint. Dom där spricker nästan jämt om man inte tänker sig för när man lättar på överfallet till kamaxlarna

tack. tack.big_smile

Sök