3561
Sök

cannabis olagligt- alkohol lagligt

873 Inlägg
3 februari 2007
DanneDynamit skrev:
ja håll snuset borta från vägarna

Men då blir jag ju arg på varenda bildrulle i trafiken som inte kör som jag tycker.
Och sedan somnar jag vid ratten efter det!

Tänk efter lite nu! *hytter med näven*

Don't get mad, get even.

bitter besserwisser
644 Inlägg
3 februari 2007
DanneDynamit skrev:

det är väl onödigt..

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

302 Inlägg
3 februari 2007
Sandman skrev:
DanneDynamit skrev:

Men då blir jag ju arg på varenda bildrulle i trafiken som inte kör som jag tycker.
Och sedan somnar jag vid ratten efter det!

Tänk efter lite nu! *hytter med näven*

hehehe jo de e ju sant nu när jag tänker efter

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

302 Inlägg
3 februari 2007
jo men e inte snus en drog de me
lr cigg
lr alcohol
Senast redigerat av DanneDynamit (3 februari 2007)

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

10 Inlägg
4 februari 2007
Faktum är att det finns ingen som har dött av cannabis, kolla på hur många som dött av lungcancer eller leversjukdomar etc från cigaretter och alkohol. Ni som sitter här och säger att det är så jäkla farligt med cannabis, ni har inte en aning om vad ni snackar om. Alkohol är bara tillåtet för att det har funnits sedan urminnes tider medans cannabis inte börjades användas först långt senare i tiden.

Visst klart man inte ska få köra påverkad, det förstår ju vem som helst, men att bruka det nån gång då och då är inget allvarligt. Ruset är mycket mindre och lugnare än alkoholens rus och drogen i sig är inte beroende framkallande som alkohol och tobak är. Sveriges drogpolitik är sjuk, hasch, gräs och allt sånt är ju rena rama dödsdrogerna enligt all media och anti-narkotika organisationer.

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!

preem pump
836 Inlägg
4 februari 2007
linus skrev:
märks vilka som testat cannabis och vet hur det är och vilka som trevar i mörkret utan en anning om vad det egentligen är..

och du är en av dom som först testat cannabis för att sedan treva runt i mörkret utan att veta var du är eller??
big_smile

sorry kunde inte låta bli

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

199 Inlägg
4 februari 2007
Cannabis ska absolut inte legaliseras! Större delen av forskningen som är gjord om den pekar på samma saker. Nu ska jag inte göra som de flesta andra och bara påstå saker utan använda en källa som är extremt viktigt i sådana här diskussioner! http://www.fhi.se/templates/page____2580.aspx

Är ni riktigt intresserade av dess skador se följande:
http://www.fhi.se/upload/ar2006/Rapport … na0610.pdf
Senast redigerat av peternb84 (4 februari 2007)

Svindåre
1 433 Inlägg
4 februari 2007
linus skrev:
Faktum är att det finns ingen som har dött av cannabis, kolla på hur många som dött av lungcancer eller leversjukdomar etc från cigaretter och alkohol. Ni som sitter här och säger att det är så jäkla farligt med cannabis, ni har inte en aning om vad ni snackar om. Alkohol är bara tillåtet för att det har funnits sedan urminnes tider medans cannabis inte börjades användas först långt senare i tiden.

Visst klart man inte ska få köra påverkad, det förstår ju vem som helst, men att bruka det nån gång då och då är inget allvarligt. Ruset är mycket mindre och lugnare än alkoholens rus och drogen i sig är inte beroende framkallande som alkohol och tobak är. Sveriges drogpolitik är sjuk, hasch, gräs och allt sånt är ju rena rama dödsdrogerna enligt all media och anti-narkotika organisationer.

Svergie är konstigt...

Nu när man tänker efter så är det väldigt vrickat att cannabis är olagligt, svergie drar allt "knark" under samma duk. olagligt ska det vara, men ingen har riktigt tänkt efter i dedär...
alkohol, cigg å snus tar dom inte bort, för det kan dom inte, snacka om att svergie skulle bli i uppror.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Fartglad
336 Inlägg
4 februari 2007
Jag har sett folk börjat röka och sedan med åren har dem blivit så otroligt sega i skallen, dem är rent ut sagt riktigt dumma i huvudet...

Om det legaliseras kmr antagligen fler att börja röka vilket kmr leda till att fler pappskallar kmr att skapas. Så, nej tack!

Power without Quattro is useless!

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 februari 2007
TobLju skrev:
Jag har sett folk börjat röka och sedan med åren har dem blivit så otroligt sega i skallen, dem är rent ut sagt riktigt dumma i huvudet...

Om det legaliseras kmr antagligen fler att börja röka vilket kmr leda till att fler pappskallar kmr att skapas. Så, nej tack!

Håller med ...har dock inte sett någon  narkoman av cigg/snus som blivit dumma i huvet..

tycker inte man kan jämnföra cigg/snus/alkohol heller...för de första så ger varken snus eller cigg något så kallat rus?..... och alkohol finns de rätt stränga lagar om ..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 februari 2007
Allt som ryker och luktar illa tycker jag man kan ta bort och sätta dödsstraff på. Hatar att sitta på tuben och så sätter det sig ett stinkmonster till rökare brevid en. Skitmänniskor.
Fattar inte att folk ödslar pengar på massa sånt där skit. Jag fyller hellre på min bil med soppa och tar en cruise i stan än att supa mig full. Ger mycket mer njutning.

27 Inlägg
5 februari 2007
ähh

Trägnagare
185 Inlägg
5 februari 2007
Nej jag tycker i alla fall att drogförbudet bör vara kvar. Och det är väl fel att kalla kaffe och cigg droger för droger handlar inte om beroende det är väl vilken effekt preperaten har på kroppen? Inte helt säker, men har för mig att det är något sånt iaf...

All show and no go!

562 Inlägg
5 februari 2007
tycker väl en idiotisk sak e väl ändå 18 år få kröka ner sig på krogen men man får fan inte gå på systemet lr bära starksprit?...

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Fartglad
336 Inlägg
5 februari 2007
tobi skrev:
tycker väl en idiotisk sak e väl ändå 18 år få kröka ner sig på krogen men man får fan inte gå på systemet lr bära starksprit?...

Om du är på krogen så sker det under "kontroll".. därför wink

Power without Quattro is useless!

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
5 februari 2007
FL3JM skrev:
Allt som ryker och luktar illa tycker jag man kan ta bort och sätta dödsstraff på. Hatar att sitta på tuben och så sätter det sig ett stinkmonster till rökare brevid en. Skitmänniskor.
Fattar inte att folk ödslar pengar på massa sånt där skit. Jag fyller hellre på min bil med soppa och tar en cruise i stan än att supa mig full. Ger mycket mer njutning.

haha just det förbjud bilar med nya katylisatorer och dieselar och 2 taktare tongue Bättre Värld på en gång tongue hehhe

göteborg
38 Inlägg
2 november 2011
allt är droger, till och med kaffe har droger, tobak, alcohol, cigg är den värsta drogen den blir man lättast beroende av. cannabis kan man inte ens bli beroende av, och de använde man som läkemedel, har till och med blivit lagligt att använda thc i sverige de ämnet som finns i så kallade "cannabis"

Muttley
2 november 2011
Du letar upp en 4 år gammal tråd. Och tar upp en diskussion vi inte ens borde ha här.  Förstår inte varför de ska diskuteras heller då drogare aldrig kommer ge sig.

8 156 Inlägg
2 november 2011
Tråd låst.
Politiska och religiösa diskussioner hänvisas till för ändamålet bättre lämpade forum utanför garaget.org.
(Politik som inte har med motorer och bilar att göra vill säga)
Mvh Moderator Phaetoon.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök