4073
Sök

Vevhus problem :O

517 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
hej jag har problem med min vevhus ventilation på min E36 320i (m52/m50b25)
jag har haft turbo på den på både original motorn och denna 2,5a. men nu kör jag utan hade inte cash till att mappa.
men åter till sak, problemet är att jag troligtvis får övertryck i vevhuset då det läcker ut lite olja runt ventilkåpan (har bytt denna packning) men först så hade jag dragit slangarna från toppen ner i en burk och sen även slangen som tidigare gick från vevhusfiltret ner till en rör bit på oljesticksröret( sitter så på m52 iaf) men då så sprutade det ut olja i burken så det är ordentligt smörjat överallt i motorrummet. så jag gjorde som så att jag pluggade slangen ner till röret och det blev bättre men det läcker från ventilkåpan istället, och detta problemet hade jag även men denna motor i bilen den satt i som jag tog den ifrån. en 325i 94:a som tidigare ägare bytt till en m52b25 men tagit härva avgas och insug plus ventilkåpa från m50in och då pluggat denna slang till röret och det läckte ju på den också så jag bytte ventilkåpspackning för det va olja överallt, så min fråga är hur fan löser jag detta problemet? ska jag sätta allt i filtret igen men bara ha slangen som skulle gått till insuget dragen till burken( catchtanken) för tanken är att det ska bli turbo bygge igen.

tack på förhand

Sök