2619
Sök

Erfarenheter om följande däck (Sunny, Linglong, Rotalla m.m)

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
7 november 2011
Har ett par Wanli däck som är omöjliga att få balans i.
Otroligt högt buller, otroligt dåligt grepp på både vått och torrt.

Även testat Achilles ATR sport och det var ännu sämre grepp än Wanli.
Körde aldrig i regn med dom så kan inte säga något om våtgreppet, kanske var kanonbra vem vet?

Fri fart för ett fritt folk!
14 162 Inlägg
7 november 2011
hade sunny däck på min golf 205/40-17 var inget fel på dom

inte för dom pengarna gav 333kr/st för dom värda varje krona
inte direkt livsfarliga i regn heller aldrig fått vattenplaning

vete tusan hur ni gör när ni får ett däck att hålla 5000mil då skulle jag oxå köpa dyra däck
men får vara glad om jag klarar en sommar med däcken bak på en bakhjulsdriven bil

på min förra 855:A gick det åt 4st 18" däck fram på en sommar

fast så kör jag inte som en kärring och sparar inte direkt in på svarta spår heller

köper hellre 4st billiga skit däck än 4st dyra som mest troligen slits dubbelt så fort

Kör fort så hinner inget hända...

236 Inlägg
7 november 2011
Felplacerad skrev:
Siiimon skrev:
Hej, tänkte köpa nya däck till mina 17" fälgar till våren, kikat lite på dackonline.se, finns ju en hel del att välja mellan, bland annat dom jag nämner i Trådnamnet, det är 3 av dom billigaste märkena på www.dackonline.se

Är det något att ha eller är det bara bortkastade pengar? någon som har/hade sådana däck?

Hissa eller dissa?

Tacksam för svar

Mvh Simon

Sunnydäck kör jag med på en av bilarna nu, för att dom satt på vid affär....

Men hur som helst, dom är helt okej faktiskt. Till skillnad från många andra knepiga märken man testat så slits inte dessa ut snabbt alls! Väldigt dryga. Dock är det kass väghållning så fort det blir blött ute och mycket ljud gör dom ifrån sig också.

kör på sunny jag med! dom låter mycket. väldigt spårkänsliga. annars ok smile skapligt med grepp på blött..
jag som inte har tillräckligt med pulver i min mazda..... men 650 kr 255/35-18 ? billigt? japp!

807 Inlägg
7 november 2011
Growe skrev:
hade sunny däck på min golf 205/40-17 var inget fel på dom

inte för dom pengarna gav 333kr/st för dom värda varje krona
inte direkt livsfarliga i regn heller aldrig fått vattenplaning

vete tusan hur ni gör när ni får ett däck att hålla 5000mil då skulle jag oxå köpa dyra däck
men får vara glad om jag klarar en sommar med däcken bak på en bakhjulsdriven bil

på min förra 855:A gick det åt 4st 18" däck fram på en sommar

fast så kör jag inte som en kärring och sparar inte direkt in på svarta spår heller

köper hellre 4st billiga skit däck än 4st dyra som mest troligen slits dubbelt så fort

Så nu är man kärring också? På min brukis så håller dom så länge, inte fan kör man som en åsna i en vanlig svensson bil. Finns inget töntigare än nissar i en helt vanlig bil som tror dom är schumacher! Däck är en säkerhetsdetalj och bör ha högsta prio...

I'd rather die like a man, than live like a coward

Trucker
1 220 Inlägg
7 november 2011
Kör på Marangoni på min bil och ja är då nöjd med dom.

Vissa är bara bättre än andra!

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
9 november 2011
Farsan har åkt på LingLong L688 ett bra tag nu (6000mil) och dom är fortfarande gatlegala. Rätt otroligt med tanke på priset. Morsan åker på Star Performer. Dessa har slitits lite mera. Dock står framvagnen rätt illa på den just nu sad  Så det har nog en stor faktor....

Jag själv ska nog pröva Nankang eller LingLong.

Tja!

Drygare än Yes
112 Inlägg
9 november 2011
Dennis_999 skrev:
Farsan har åkt på LingLong L688 ett bra tag nu (6000mil) och dom är fortfarande gatlegala. Rätt otroligt med tanke på priset. Morsan åker på Star Performer. Dessa har slitits lite mera. Dock står framvagnen rätt illa på den just nu sad  Så det har nog en stor faktor....

Jag själv ska nog pröva Nankang eller LingLong.

Har också goda erfarenheter av Linglong däcken, var förvånad över hur bra och hållbara dom är för det priset.

2 337 Inlägg
9 november 2011
Det satt Sunny SN3800 på Saaben när jag skaffade den. Snorhala i regn, slets ojämnt och bullrade som fan.

2 266 Inlägg
9 november 2011
Hade wanli med nå toyo mönster på min scorpio hala när de var blött ute, men jag kunde åka med dom på oplogade vägar och dom drev på, inte långt efter mina conti viking däck jag satte på sen.
Rotalla har vi på sambon v70 åkt två somrar nu inte mycke slitna och grepp bra.
Nankang har jag på 945an åkt en sommar med svetsdiff och lite börnisar bra mycke mönster kvar.

svetsdiff !!!

326 Inlägg
10 november 2011
teamvolvoracing skrev:
Kör på Marangoni på min bil och ja är då nöjd med dom.

Kör också med Makaronidäck på min 540. Dom sitter bak, och verkar vara helt OK. Rullar tyst och fint. Greppet är bra med reservation för blött väglag. Då är det lätt att tända antisladdlampan om man provocerar. Det kanske det är med vilka däck som helst i väta med den bilen, har inte ägt bilen tillräckligt länge för att ha nåt att jämföra med.

Sök