Hallå, Har presic chippat min V70N det är en 2.4T från 00, 17800 på mätaren.
Har vart hos dom som trimmade bilen och dom hittar inga felkoder, men han säger att det är något med Bränsle och luft.... Låter skitkul!!!
När jag är ute och kör, och ligger på 2an och drar ur den ordentligt och sedan lägger i 3an och trycker så tappar bilen typ "andan" och väntar ca 1-2 sek sen skjuter han på igen. Bilen hugger ingentingen utan bara väntar med att ladda på. Men om jag ligger på 3an på lågt varv och sen kör bilen genom hela registret så laddar den fullt hela vägen, felet uppkommer just då när jag presic har laddat ur han antingen på 2an eller 3an och sen växlar upp.
Sitter nya Volvo stift monterade, även nytt luftfilter(Insatsfilter)
Bilen har körts några veckor med öppet filter för någon månad sen, kan den lilla tiden ha gjort min LMM kass?
Innan så gick bilen hur bra som helst, aldrig problem med laddtryck.
Min första tanke var att Magnetventilen var kass, men den skulle tydligen vara i bra skick enligt trimmfirman.
Hur tycker ni jag ska göra? Beställa hem en ny LMM och chansa på att det är den eller börja byta soppafilter/soppapump? Förresten så har jag en felkod på Kopplingspedalgivare, kan det ha nått med detta att göra tror ni?
Hoppas på lite hjälp!
Mvh Niclas