1961
Sök

Vad kallas stereon i Ford Mondeo -02? (6006e) Din? 1? 2?

Granne
38 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Ja som sagt.. original-stereon som sitter i min Ford Mondeo Ghia -02 är av modellen 6006e.
Men hur vet jag vad det finns för andra stereos som passar, ifall jag skulle montera ur den?
Vet att det kallas för din 1 eller 2 osv, men om nån skulle kunna berätta vad stereon jag har, kallas, samt vilka andra stereos som skulle passa utan extra monteringsramar etc. Det finns ju större modeller vet jag.
Gärna länkar! smile

Tacksam för svar.
Senast redigerat av Totoro (15 november 2011)

It is better to travel well than to arrive.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
15 november 2011
Totoro skrev:
Ja som sagt.. original-stereon som sitter i min Ford Mondeo Ghia -02 är av modellen 6006e.
Men hur vet jag vad det finns för andra stereos som passar, ifall jag skulle montera ur den?
Vet att det kallas för din 1 eller 2 osv, men om nån skulle kunna berätta vad stereon jag har, kallas, samt vilka andra stereos som skulle passa utan extra monteringsramar etc. Det finns ju större modeller vet jag.
Gärna länkar! smile

Tacksam för svar.

Av min sökning på stereon i fråga så fick jag fram att det är en dubbel din (2 din) så utgå från det.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Granne
38 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Tack så mycket!
Då borde alltså dubbel din (2 din) stereo gå i utan exrta ramar? smile

105 Inlägg
17 november 2011
Hej!

Jag fick in en 2din spelare utan extra ramar/fascia så det borde gå för dig med. Hade en CD6000 innan orginalstereo så att säga

Granne
38 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
Ok, tackar! Får se om man byter stereo till våren eller nåt. Gillar ju faktiskt fjärrkontrollen som sitter vid sidan av ratten.. hmm..

105 Inlägg
17 november 2011
finns 2din spelare som har medföljande kablar med till rattstyrning. PMa om du undrar något har ju erfarenhet från just 2din i ford mondeo

Granne
38 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Man tackar smile Jag kan brassa iväg ett PM när jag vet exakta modellbeteckningen på stereon som jag spanat på..

Sök