3702
Sök

Vilken Golf motor har crossflowtopp?

1 785 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
Jag undrar vilken 8v motor som har crossflowtopp?

Har en ABS motor 1.8liter som jag funderar på om man kan motera en crossflowtopp på? Eller måste jag byta motorblocket också?

Någon som vet vilken motorbetekning den har?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 februari 2007
Tror inte att nån av 8V har crossflow, satsa på en 16V istället...

1 785 Inlägg
3 februari 2007
Trådstartare
bumpe skrev:
Tror inte att nån av 8V har crossflow, satsa på en 16V istället...

Men du är inte säker!

Jag har för mig att det ska finnas en 8v med crossflow.

16V toppen passar inte direkt på en 8V ABS bottendel! Annars hade det varit enkelt

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

197 Inlägg
3 februari 2007
det finns crossflow toppar att få tag i men det e grymmt svårt gjordes i begränsad upplaga till rallyåkare...det finns även som orginal till nyare vws men dom passar inte mot blocket ditt

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
3 februari 2007
Jag har hört att de nyare blocken passar om man svetsar igen en olje kanal, kan det stämma?

Sen är 16v topparne inte de bästa heller, ska tyderligen vara ett helvete att porta, pga dåligt byggd i prestanda syfte.

1 785 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Owzer skrev:
Jag har hört att de nyare blocken passar om man svetsar igen en olje kanal, kan det stämma?

Sen är 16v topparne inte de bästa heller, ska tyderligen vara ett helvete att porta, pga dåligt byggd i prestanda syfte.

16V topparna från 80talet inte de bästa nej, läcker alltid olja ut i tändfördelarlocket. Håller inte länge om man byter till en ny heller.

Tvivlar på att det räcker med svetsningen som modifiering

ABA heter den nyare 8V 2.0 motorn med crossflow topp. Sökte på nätet.

Men det ska finnas en annan topp!

Sök