3939
Sök

ELM 327 eller OBDLink

83 Inlägg
25 november 2011
Trådstartare
Hejsan...

Är lite sugen på att köpa mig en felkodsläsare och hittade en som hette ELM 327, där man kunde ladda ner program till mobilen eller datorn och bla läsa av felkoder.
Men sen när jag läste runt lite hitta jag även en annan modell som heter OBDlink som verkar funka likadant..

Någon som har erfarenhet av dessa och vilken som är bäst och vad som skilljer dom...

Eller man ska satsa på en vanlig ELM 327 utan blåtand, hittade en som skulle vara en ny version som såg ut lite mer som en metallåda och var visst version 1.5.

Den är ju inte lika fräck med att man kan koppla den till mobilen och få upp en massa info men det kanske är en bättre felkodsläsare...

Någon som vet och har tips...

Bilen det gäller är en Saab 9-5 -00.

Tack på förhand

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

42 Inlägg
26 november 2011
Använder själv ELM327 version det vet jag inte , bmw är lite kinkiga på hur man läser koderna och ELM'en gjorde det galant !

83 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
Pir4t skrev:
Använder själv ELM327 version det vet jag inte , bmw är lite kinkiga på hur man läser koderna och ELM'en gjorde det galant !

Okey, vilken ELM 327 har du, den med blåtand eller den med sladd.. ?

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)

42 Inlägg
28 november 2011
dalcudia skrev:
Pir4t skrev:

Okey, vilken ELM 327 har du, den med blåtand eller den med sladd.. ?

Sladd , köpte det för nått år sedan så tror inte BT fanns då tongue

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
28 november 2011
värt att tänka på att bluetooth elm:en inte funkar alls med iphone! smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök