3000
Sök

DD eller ground zero?

8 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
hejsan jag är ganska ny inom billjud. skulle vilja ha lite råd ut av er. det är så att jag står mellan att köra DD eller ground zero basar. har lite besluts ångest då jag har en kompis som kör med gz grejer och han är helt såld på de! jag har å andra sidan lyssnat på en dd 10 och blev mäkta imponerad! så ska man köra dd eller gz? tack på för hand. finns denna tråd redan tar jag bort den:D
Senast redigerat av kenstarfighter (27 november 2011)

4 074 Inlägg
27 november 2011
kenstarfighter skrev:
hejsan jag är ganska ny inom billjud. skulle vilja ha lite råd ut av er. det är så att jag står mellan att köra DD eller ground zero basar. har lite besluts ångest då jag har en kompis som kör med gz grejer och han är helt såld på de! jag har å andra sidan lyssnat på en dd 10 och blev mäkta imponerad! så ska man köra dd eller gz? tack på för hand. finns denna tråd redan tar jag bort den:D

Om din kompis gillar GZ betyder ju inte det att du kommer göra det,i hans öron kanske det låter fantastikst men i dina låter de prutt. Om du har lyssnat på en DD 10a och gillar de,varför inte köra på de då?
Eller så åker du till nån återförsäljare av GZ och lyssnar på deras produkter sen gör du det samma med DD!
Det är ju absolut det bästa,då kan du ju väga av själv vilket du tycker spelar bäst,för det är ju i slut ändan du som ska lyssna på det och tycka det låter bra... Lycka till!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

7 276 Inlägg
27 november 2011
What he said! wink
Bägge är bra märken, välj det du tycker låter bäst.

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
BJonsson skrev:
kenstarfighter skrev:

Om din kompis gillar GZ betyder ju inte det att du kommer göra det,i hans öron kanske det låter fantastikst men i dina låter de prutt. Om du har lyssnat på en DD 10a och gillar de,varför inte köra på de då?
Eller så åker du till nån återförsäljare av GZ och lyssnar på deras produkter sen gör du det samma med DD!
Det är ju absolut det bästa,då kan du ju väga av själv vilket du tycker spelar bäst,för det är ju i slut ändan du som ska lyssna på det och tycka det låter bra... Lycka till!

nej de ej sant;) tänkte mer om de finns någon kvalité skillnad eller liknande men tack för tipset ska ta och prov lyssna på gz;)

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Brains skrev:
What he said! wink
Bägge är bra märken, välj det du tycker låter bäst.

okej tack för svaret!big_smile verkar som folk har vart riktigt nöjda med DD så lutar nog på det:) och jag själv blev mäkta imponerad som sagt av en 10"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 november 2011
Skulle säga att det finns fler än bara GZ & DD som kan vara intressanta, även om inget av de märkena är dåliga.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

8 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Skulle säga att det finns fler än bara GZ & DD som kan vara intressanta, även om inget av de märkena är dåliga.

jo det är ju sant men måste ju börja pröva någon stans?wink har kollat på massa olika märken men de finns ju en uppsjö! så bestämde mig för att testa något av dom två märkena just nu:) i framtiden om man forsätter så hinner man säkert testa hundra olika märken:D

Sök