3142
Sök

16t turbo till volvo 945LTT 95

40 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
hej det är så att jag har en 16t turbo som jag ska ha på min volvo.   men min db pasar inte på den. det är inte koniskt anslutning på turbon.  nu till frågan var kan man få tag på en db som gör det eller får man byga den själv då?? och var kan man få tag på en fläns som man kan byga på??? glömde skriva att det inte är 7an vinklade avgas hur på turbon.   

förlåt att det är stav fel. MVH Uffe

2 266 Inlägg
28 november 2011
Finns såns svets flänsar på kl racing och andra såna trim och turbo butiker

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/fla … index.html för de är väl detta du söker
Senast redigerat av PMPerformance (28 november 2011)

svetsdiff !!!

40 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
vet ni några såna sidor??? skulle varit väldigt snällt det.

2 266 Inlägg
28 november 2011
Volvo_945ltt skrev:
vet ni några såna sidor??? skulle varit väldigt snällt det.

Kolla ut du inte länken ? finns med längre ner på sidan downpipe fläns volvo mitsu

svetsdiff !!!

40 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
det är bara och köpa rör sen och svetsa på det eller??? måste tackar det oerhört mycket. uttan er så hade jag aldrig klarat de

2 266 Inlägg
28 november 2011
Volvo_945ltt skrev:
det är bara och köpa rör sen och svetsa på det eller??? måste tackar det oerhört mycket. uttan er så hade jag aldrig klarat de

Japp med den flänsen kan du bygga egen down pipe i tre tum om de vill annars kapar man av original flänsen och svetsar fast nya på där.
Fast två 45 graders böjar i 3" är inte så dyrt på biltema så har man byggt en egen DP, sen får man pyssla nere vid katten så de stämmer smile

svetsdiff !!!

Sök