1786
Sök

Hastighetsmätaren visar hälften

38 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Hej! Har en volvo 740 tic -88. Undrar om det är någon skillnad på Yazaki och VDO om båda har 3 stift? Min hastighetsmätare visar hälften, tänkte om det kan vara fel "tillverkare" på min hastightesmätare.... Sitter en Yazaki i nu.... Hur kan man få fram att det ska vara rätt hastighetsmätare/givare/bakaxel? Fick nedslag på besiktningen att det var felvisning, men tidigare ägare har tydligen fått igenom bilen med att hastighetsmätaren visar hälften..... Samt att ibland hoppar pinnen vid hastighetsmätaren till när man står still på tomgång... Och trippmätaren visar också hälften, men nu har trippmätaren gått sönder av nån konstig anledning....Skulle behöva få så bra och mycket svar som möjligt då jag vill få igenom bilen på besiktningen lätt.... ELLER NÅGON SOM KAN LAGA DET?

Och lampan för trasig lampa lyser hela tiden även fast ALLA lampor är hela... Har upptäckt att tidigare ägare har tagit bort lampan i instrumenthuset för ABS lampan... Samt att ibland när bilen är kall och man åker iväg så tar inte bromsarna riktigt... Typ som att man skulle tvärnita med ABS...Och när man ligger på 5:e växeln i typ 110km/h så känns det som att man vill växla till en 6:e växel...

TACKSAM FÖR SVAR!
Mvh Fredrik
Senast redigerat av Bulan184 (18 december 2011)

Sök