4009
Sök

Var exakt sitter dumpen på s60 2.5T?

2 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Jo, jag tänkte byta ut bosch orginaldump till en öppen..Men jag hittar inte den lilla jäkeln!? Nån som har bättre koll? tack på förhand..

666 Inlägg
10 januari 2007
Du kan nog inte ha en öppen dump om jag inte missminner mig, du har väll luftmassemätare på din inte sant?! har du det så måste du koppla in en återcirkulerande eller en som återcirkulerar hälften och pyser hälften, då hör man lite av dumpen när man drar bilen till typ 4000 rmp å mer....
Enklaste sättet att hitta ena av-ventil(dump) är att kolla från spjällhuset å se följa tryckröret mot turbon, den bör sitta där emellan:P

//Silver
Senast redigerat av silverbird (10 januari 2007)

2 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Okej, men än vad jag visste wink Okej, ja ska sticka ut o kolla..så blir de nog en återcirkulerande istället..Du ska ha tack för hjälpen!!

2 652 Inlägg
10 januari 2007
Fat_Chrome skrev:
Okej, men än vad jag visste wink Okej, ja ska sticka ut o kolla..så blir de nog en återcirkulerande istället..Du ska ha tack för hjälpen!!

den är inbyggd i din turbo . sitter på kompressorhuset . ska du byta dump får du plugga orginalet med ett lock eller liknande

9 Inlägg
10 januari 2007
precision skrev:
Fat_Chrome skrev:

den är inbyggd i din turbo . sitter på kompressorhuset . ska du byta dump får du plugga orginalet med ett lock eller liknande

Ja det stämmer som Precision säger!

Men varför inte bara sätta ditt ett öppet luftfilter det pyser garanterat tillräckligt. Prova att öppna luftburken och be din polare gasa fullt!!!

Att byta till en extern dump behöver du bara göra när du trimmar MYCKET!

MVH Daniel

88 Inlägg
10 januari 2007
Lättaste är ju helt klart som Sjove skrev. Sätt dit ett öppet filter dumpar fint ur det med!

Hur långt är ett snöre?

289 Inlägg
5 februari 2007
Ja som folket säger så dumpar min rätt så bra ändå mellan 2 - 3000 rpm med ett öppet luftfilter ifrån BSR, fungerar kanonfint och jag är helnöjd med det smile

1 231 Inlägg
6 februari 2007
fattar inte hur ni får era att dumpa med bara sportluftfilter .. min polare hade det på sin a3 den dumpade inte , man hörde bara luftfiltret låta när man växlar ...
och vad gäller LMM så är det ju oxå ett fenomen ... man ska nog inte bry sig så jävla mkt ... min kusse har Lmm i sin han har haft dump as länge , och alla andra som har dump oxå för den delen smile allas är öppna ...
sköter man allting bra så är det minimal risk att det händer nått vill jag lova ... men visst det KAN hända , men mindre risk om man är noga ...

SLK
610 Inlägg
6 februari 2007
Gatzone skrev:
Ja som folket säger så dumpar min rätt så bra ändå mellan 2 - 3000 rpm med ett öppet luftfilter ifrån BSR, fungerar kanonfint och jag är helnöjd med det smile

Håller med smile blir ett riktigt fint dumpljud

Sök