3205
Sök

Volvo 745 turbo -87 Spridarna öppnar inte (gröna 968 bosch spridare s60R)

108 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Tjena

Har byggt om mitt bränslesystem till 2*044 pumpar och grövre bränsleledningar catchtank och nuke fuelrail.

Nu när jag skulle starta bilen med det nya bränslesystemet så startar den inte, lyfte på fuelrailen med spridarna kvar i testade o dra runt motorn på starten men kommer ingen soppa ur spridarna.

Vad kan felet vara jag har kollat

pumparna funker
bränsletryck funkar
spridarreläet funkar klickar när man drar på tändning men spridarna klickar inte förrens man drar av tändningen till mellan andra och tredje läget på tändningslåset, ska det va så ??
gnista finns
alla säkringar är hela
har 12v i spridarkontakterna
har testat med annan styrbox, (inget resultat)
Vad är dom 4 kablarna som sitter på orginalfuelrailen till? 2 svarta 2 bruna ?

Vad styr dom olika givarna på svänghjulet (2 stycken) den ena är väll varvtalet men den andra?

Allt funkade kanon innan jag byggde om bränslesystemet, det enda jag gjort i elen är att jag förlängt + och - kablarna till orginal pumpen till bagaget där jag har 2 st 044 pumpar som det sitter ett extre relä till varje pump före med direkt + och - ström från batteriet och styrström från orginal pumprelä till dom extra reläna för att få igång pumparna. och som sagt pumparna funkar..

kallstartsventilen bortkopplad kan det vara problemet?

Tacksam för seriösa svar från dom som KAN och VET vad dom pratar om...
Senast redigerat av Volvo_74o (11 december 2011)

45 Inlägg
11 december 2011
inte för göra dig till åtlöje eller nåt sånt men när jag lekte lite med fuelrailen så glömde jag jordningarna till railen dom två bruna. har du glömt dom så funkar de inte,, du kanske har satte dit dom men jag bara skrev nåt som jag har klanatat mig med..

108 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
blomman87 skrev:
inte för göra dig till åtlöje eller nåt sånt men när jag lekte lite med fuelrailen så glömde jag jordningarna till railen dom två bruna. har du glömt dom så funkar de inte,, du kanske har satte dit dom men jag bara skrev nåt som jag har klanatat mig med..

har haft dom på platts när jag testat men är inte helt hundra på vad det är dom jordar för ngt för det är ju 2 svarta som sitter tillsammans i en kabalsko och 2 bruna som sitter tillsammans i en kabelsko? men dom har jag inte glömt smile tack andå smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
11 december 2011
Testa tanka den smile

skojjade, har ingen aning om vad det är för fel sad

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

17 Inlägg
11 december 2011
vad för årsmodell på bilen men sitter det ett relä svart på hö sidan i motorrummet så kan det vara det som är kass bygla detta sätt en kabel mellen dom grova kablarna och prova starta. för du har väl inte bytt spridare nu också och glömt bygla motståndet som sitter på vä sida vid batteriet .

Mvh connie

108 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
excalibur13 skrev:
vad för årsmodell på bilen men sitter det ett relä svart på hö sidan i motorrummet så kan det vara det som är kass bygla detta sätt en kabel mellen dom grova kablarna och prova starta. för du har väl inte bytt spridare nu också och glömt bygla motståndet som sitter på vä sida vid batteriet .

Mvh connie

det är en 87 som det står i rubriken och spridarrelät är helt och sitter på vänstra fjädertornet vid servobehållaren på  740 turbo.. tack ändå
Senast redigerat av Volvo_74o (11 december 2011)

179 Inlägg
11 december 2011
Har du byglad spridarmotståndet? kan behövas beroende på hög eller låg ohm's spridare. motståndet är ett gäng "kritor" i ett silvrigt fodral...sitter vid batteriet och styr öppningen av spridarna

http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB … mp;t=29277
Senast redigerat av Gomez (11 december 2011)

108 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Gomez skrev:
Har du byglad spridarmotståndet? kan behövas beroende på hög eller låg ohm's spridare

ja det är gjort körde med "R" spridarna innan jag byggde om bränslesystemet och då funkade klockrent.

15 Inlägg
11 december 2011
dom 2 svarta+bruna är jord till spridarbryggan så prova jorda den. jag har samma problem på min dock är de med jetronic lh 2.4...

108 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
F-Jansson skrev:
dom 2 svarta+bruna är jord till spridarbryggan så prova jorda den. jag har samma problem på min dock är de med jetronic lh 2.4...

dom har jag inte missat dom har jag haft på platts hela tiden, dock kanske det är dålig kontakt så ska testa att flytta dom till något bättre ställe med bättre kontakt. om dom nu inte måste sitta på railen?

15 Inlägg
11 december 2011
sätt en start kabel på railen bara över till ett ställe där du kan jorda och prova smile

108 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
F-Jansson skrev:
sätt en start kabel på railen bara över till ett ställe där du kan jorda och prova smile

det ska jag testa

108 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
några fler förslag någon ???

Sök