3272
Sök

What's the deal med denhär rotorn? :P

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#1
http://www.yiparts.com/data/180183/180183009800-488ffa6a39b59.jpg

Varför ser denna rotor ut som den gör?
Vad fyller den för funktion som inte en "vanlig" rotor gör?

Satt en sån i min q, så jag blev bara nyfiken smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 266 Inlägg
18 december 2011
#2
LeafBox skrev:
http://www.yiparts.com/data/180183/1801 … a39b59.jpg

Varför ser denna rotor ut som den gör?
Vad fyller den för funktion som inte en "vanlig" rotor gör?

Satt en sån i min q, så jag blev bara nyfiken smile

Är väl en sån där med inbyggt varvstopp den bryter med centruigalkraften vid ett visst varv. Hade likande på min 760 förut sen bytte jag till en utan den och då kunde jag varva varvräknaren ut

svetsdiff !!!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#3
Ahh, det är därför fjädern är där.
När den snurrar tillräckligt fort så pressas fjädern isär och bryter kontakten typ.
Jag förstår idén!

Så man kasta skiten och sätta i en vanlig? tongue
Skillnaden är 350:- Och bilen i fråga är värd ungefär lika mkt satt. Bjuder heller mej själv och frun på en extra måltid wink
Senast redigerat av LeafBox (18 december 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 266 Inlägg
18 december 2011
#4
LeafBox skrev:
Ahh, det är därför fjädern är där.
När den snurrar tillräckligt fort så pressas fjädern isär och bryter kontakten typ.
Jag förstår idén!

Så man kasta skiten och sätta i en vanlig? tongue
Skillnaden är 350:- Och bilen i fråga är värd ungefär lika mkt satt. Bjuder heller mej själv och frun på en extra måltid wink

Kom på att jag hade lika i en 740 med och då fick man med ut ibland och skrapa på kontaken för den skulle starta.
Ja man hör ju när man inte bör varva mer haha. smaklig måltid  sen då big_smile
Senast redigerat av PMPerformance (18 december 2011)

svetsdiff !!!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#5
PMPerformance skrev:
LeafBox skrev:
Ahh, det är därför fjädern är där.
När den snurrar tillräckligt fort så pressas fjädern isär och bryter kontakten typ.
Jag förstår idén!

Så man kasta skiten och sätta i en vanlig? tongue
Skillnaden är 350:- Och bilen i fråga är värd ungefär lika mkt satt. Bjuder heller mej själv och frun på en extra måltid wink

Kom på att jag hade lika i en 740 med och då fick man med ut ibland och skrapa på kontaken för den skulle starta.
Ja man hör ju när man inte bör varva mer haha. smaklig måltid  sen då big_smile

Jo jag har lite problem med att bilen sporadiskt inte vill starta. Och själva stiftet är aningen nött oxå.
Fattar inte att jag inte tänkt på att kolla upp vad den gjorde förens nu.
Aja, lite mer kunskap i huvudet. Slipper man göra samma sak igen, hoppas bara det funkar nurå

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Yrkes Chafför
380 Inlägg
18 december 2011
#6
Micke å du är Utbildad bilmek å gott med oss å aldrig sett en sådan? wink

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#7
Mellander skrev:
Micke å du är Utbildad bilmek å gott med oss å aldrig sett en sådan? wink

Jag brukar undvika att skruva i såhär gamla bilar. Och tack och lov är sånna här dumma lösningar snart utdöda (visserligen delvis ersatta med ännu dummare)

Men nu tvingas jag ju skruva i en bil som är äldre än det största trädet i skogen, och då får man ju höra det gamla vanliga; "På min tid..."
Och trots att 80-talet var fantastiskt, så var det fortfarande 30år sedan. Och saker utvecklas av en anledning

Trots att många bilar passerade på Vallen så måste du erkänna att det allra flesta hade OBD och hade passerat denna designen tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Yrkes Chafför
380 Inlägg
18 december 2011
#8
haha sant smile joh dom flesta hade faktist OBD men tror vi hade en sådan där i klass rummet i 3an ?smile

Sjävl bygg vi med MS big_smile

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program


Sök