3571
Sök

945 Gasar sen varvar det bara, Hjälp!

7 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Tjenare, var iväg o köpte mig en 945 ltt årsmodell 96 idag och på vägen hem så började det krångla lite,
2an varvar ut helt och laddar ordentligt 3an ibland och 4an och 5an händer det jämt på, när jag kommer upp i ca 3-3.5 tusen varv så bara varvar den snabbt som fan upp i varv men inte fan rör sig bilen nå fortare :S

Ska även tilläga att om man gasar försiktigt upp så brukare det funka....

kan det vara bränslefiltret? lameller? eller vad tror ni?

tack på förhand

309 Inlägg
13 december 2011
låter väldigt mycket som en trasig koppling. manuell eller automat?

Läser och släcker felkoder. pm för info

7 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
hm okej, det är en manuell smile

7 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
eller ja, det är svårt att förklara det händer lixom när turbon börjar ladda så tar det nån sekund sen dumpar det och bara fortsätter öka i varv fast bilen går lite konstigt då, bara att släppa gasen och gasa igen så kan de funka om man har tur

210 Inlägg
13 december 2011
dåliga lameller

7 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
helt säker? smile luktar inte ett skit

73 Inlägg
14 december 2011
Låter som slut koppling, säker på att den inte slirar om du trycker fullt på 1an?
När min koppling var tokslut så hade det slutat lukta lamell så gå inte efter de.
Mvh

Pim_Pim
14 december 2011
Är nog lamellen ja

7 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
men ska det inte vara skit svårt att växla om det är koppling/lamell? går skit fint och lätt att växla

133 Inlägg
20 december 2011
Det ÄR lamellen, det finns inget annat som kan slira och göra att motorn varvar mer än vad som går ut på hjulen.
Det skulle i så fall vara skit bakom spakarna och du som sitter och kopplar när du gasar wink
Senast redigerat av anton_mjor (20 december 2011)

Sök