2609
Sök

Klarglas på orginallyktor...volvo s-v70 1997-2000

126 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#1
hallå tänkte höra ifall någon har testat att sätta klarglas på sina orginal strålkastare till volvo s el v70 årsm. 1997-2000.  visa gärna bild om ni har så man får se om de blev bra


850 Inlägg
19 december 2011
#2
det är inget jag rekomenderar ger dålig ljusbild sen är det snyggare med äkta och på volvo kostar dom 5000kr

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

4 821 Inlägg
19 december 2011
#3
som sagt, är inte att rekomendera då ljusbilden blir åt helvete så du åker runt och bländar alla du möter.

på strålkastare med räfflat glas så blir ljusbilden i glaset medans på strålkastare med klarglas så blir ljusbilden i refläktorn, vad tror du händer om du tar bort det som gör ljusbilden??

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 030 Inlägg
20 december 2011
#4
Kommer med en lite liknande fråga...
Är det någon som vet om det går att modifiera räfflat glas så att det blir som klarglas?

1 313 Inlägg
20 december 2011
#5
MammDiin skrev:
Kommer med en lite liknande fråga...
Är det någon som vet om det går att modifiera räfflat glas så att det blir som klarglas?
Japp, ta lös dom, hoppa på dom, smälta om dom, KLART big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

2 030 Inlägg
20 december 2011
#6
wink
Tänkte mera om det går att slipa bort räfflorna, för de brukar väl vara på insidan av glaset eller är räfflorna genomgående?

8 242 Inlägg
20 december 2011
#7
MammDiin skrev:
wink
Tänkte mera om det går att slipa bort räfflorna, för de brukar väl vara på insidan av glaset eller är räfflorna genomgående?
Ja, det är fysiskt möjligt. Men det tar en jäkla tid med all polering som lär göras sedan för att få glaset i vettigt skick.


2 030 Inlägg
20 december 2011
#8
Mm, det är just poleringen som säkert kommer att ta sin tid att fixa. Speciellt när glaset inte är rakt heller...
Så får se hur jag gör... För går inte att få tag i klarglas till en VW Vento vad jag vet, och Angel Eyes och liknande är inte så värst snygga på en annars rätt så original bil.


Sök