3668
Sök

Val av dämpmatta.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
21 december 2011
Team_Bilradiohuset skrev:
thobbeee skrev:
STP verkar intressant! det är hela skylthållaren som slår och kan inte få fast den bättre, om jag inte borrar extra hål i karossen men det är jag inte så sugen på

Jag skall ge dig ett riktigt budget tips mot skallrande nr plåt, kostar ca 5kr och 10 secunders arbete.
Köp en tvättsvamp, alternativt ta en gammal dra loss några bitar och pressa in den mellan plåten och nr skylts hållaren. Detta löser dina bekymmer smile

Mvh Mackan

Lustigt att man fortfarande rekommenderar tvättsvampar..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

6 851 Inlägg
21 december 2011
Fellow skrev:
thobbeee skrev:
STP verkar intressant! det är hela skylthållaren som slår och kan inte få fast den bättre, om jag inte borrar extra hål i karossen men det är jag inte så sugen på

Jag skall ge dig ett riktigt budget tips mot skallrande nr plåt, kostar ca 5kr och 10 secunders arbete.
Köp en tvättsvamp, alternativt ta en gammal dra loss några bitar och pressa in den mellan plåten och nr skylts hållaren. Detta löser dina bekymmer smile

Mvh Mackan

Faast jag är lite tveksam till en tvättsvamp pga vattenuppsugningsförmågan. Den kommer samla vatten där och det kanske inte är så smart vid skruvhål etc?

Köper du silent coat isolator så är den vattenavvisande och dels får du ut plåten från luckan och sen dämpar det. Bara att klippa ut så den täcker hela plåten och skaffa längre skruvar om det behövs men då kan jag lova att de blir tyst:) Värre har jag haft med tanklock som skallrar:/

Nja, så bra är inte S.C mattan skulle ja inte tro. Det är inte änns så att Dynamat hjälper helt 100 mot sådant (har två lager på min, ett på "nr.plåten och ett lager på hållaren).
Vill man, så kan man använda Biltemas dubbelhäftande tejp på baksidan av hållaren (den som är grön skyddsplast på, ca1-2mm tjock) och samtidigt dämpa plåt och hållare. Då skulle ja förmoda att det blir tyst, ska själv testa detta. Men problem med att få bort hållaren utan att lämna märken..wink

1 581 Inlägg
21 december 2011
TT-Avant skrev:
Nja, så bra är inte S.C mattan skulle ja inte tro. Det är inte änns så att Dynamat hjälper helt 100 mot sådant (har två lager på min, ett på "nr.plåten och ett lager på hållaren).
Vill man, så kan man använda Biltemas dubbelhäftande tejp på baksidan av hållaren (den som är grön skyddsplast på, ca1-2mm tjock) och samtidigt dämpa plåt och hållare. Då skulle ja förmoda att det blir tyst, ska själv testa detta. Men problem med att få bort hållaren utan att lämna märken..wink

Inte själva butylmattan från SC utan deras isoleringsmatta som är 8mm tjock skumgummi hjälper definitivt mot detta. Sen självklart ett lager eller två med butylmattan på skylten också.

6 851 Inlägg
21 december 2011
jasså, du menade den. ja massuppfittade väl allt antar jag  wink
solly..hehe

1 581 Inlägg
21 december 2011
TT-Avant skrev:
jasså, du menade den. ja massuppfittade väl allt antar jag  wink
solly..hehe

No roplem! big_smile

3 187 Inlägg
21 december 2011
TT-Avant skrev:
Kan inte svara för S.C. Men det jag föreslog, STP Silver, skulle gå åt ca 4ark, 1st ark 53 X 75 cm och kostar TOTALT ca: 650:-

Nej klart du inte ska behöva borra. Men man kan flytta ut den en bit. Jag har gjort det på min, och det funkar ganska ok. (utflyttad ca 1cm från plåten, men skramlar lite ändå, trotts helt dämpad bil med ett par lager dämpmatta)

*råka skriva fel innan på priset wink

om jag har räknat rätt så får jag det till 1,6 m2 för 650 kr, och med silent coat så ligger det på 800 kr för 4m2. enligt mig är valet självklart vilket jag skulle köra med. har testat båda och enligt mig är skillnaden liten.

452 Inlägg
21 december 2011
Tokken skrev:
thobbeee skrev:

Mvh Mackan

Absolut inget lustigt i det, han frågade om ett billigt alternativ.
Dock är givetvis dämpmatta det rätta valet att ta för att dämpa sin bil.
Och då funkar som tidigare nämnts STP och silent coat.
Vill man ha en bättre/dyrare matta kan man titta på stinger eller Dynamat

Mvh Mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Team dBakuten
3 453 Inlägg
22 december 2011
Tokken skrev:

Mvh Mackan

Absolut inget lustigt i det, han frågade om ett billigt alternativ.
Dock är givetvis dämpmatta det rätta valet att ta för att dämpa sin bil.
Och då funkar som tidigare nämnts STP och silent coat.
Vill man ha en bättre/dyrare matta kan man titta på stinger eller Dynamat

Mvh Mackan

Eh jo.. Det var väl 15 år sen jag slutade rekommendera tvättsvampar.

Dom drar åt sig vatten som en.. tja svamp, och all möjlig skit som vägsalt och annat som inte är bra för plåten.
Plus att dom tar skapligt lång tid på sig att torka ordentligt.

Tvättsvampen är i min bok inget alternativ, även om tvättsvampar är billigt.
Rost är bara onödigt att påskynda.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök