3805
Sök

Hydraulik dämparer "Hiphop" Hopp framdämparer

69 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Tjenare...Har en Volvo 965 94ans årsmodell. Jag undrar var jag kan köpa snabb hydraulik dämpare som gör så man kan åka upp och ner en större höjd som hiphoparer har på sina bilar...Typ studsa runt med framvagnen. och snabbt ska det gå med dämparnas hydraulik. Vart kan jag köpa detta big_smile ...Vore fint att veta.

Tack i förväg.

12 086 Inlägg
30 november 2011
Finns inget att köpa till din bil, att bygga om din 940 så den kan hoppa kan du glömma.
Originalkonstruktionen är för klen och lämpar sig inte. Jänklare som har detta har helt annan hjulupphängning och är ofta brutalt förstärkta under hela bilen.

Det du skulle kunna göra är att bygga luftfjädring, finns troligen inget färdigt är heller men kräver inga stora modifikationer och då kan du åtminstone höjja och sänka bilen smile

69 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Går det inte att få in en snabbare höjning och sänkning med hydraulik kanske inte hoppa men kunna höja och sänka den snabbare ca 1dm till en och en halv ???

16 197 Inlägg
30 november 2011
hydralik e dyrt å tar MYCKE plats.. sen tror ja inte din framvagn skulle må så bra av de heller.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

69 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Ett luft system tar väl ändå upp mer plats?? Måste byta hela framvagnen för att få in ett luftsystem, sen ska stora lufttankar in någonstans i bilen kompressor och givarer och allt.

16 197 Inlägg
30 november 2011
Migen skrev:
Ett luft system tar väl ändå upp mer plats?? Måste byta hela framvagnen för att få in ett luftsystem, sen ska stora lufttankar in någonstans i bilen kompressor och givarer och allt.

nej nej..   luftfjädring tar MYCKE mindre plats än hydraler..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

69 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
Och vart hittar jag allt då??

12 086 Inlägg
1 december 2011
Hydralik kräver massor med ström, hela bagagen brukar va fyllda med batterier och pumpar. Dessutom krävs stora modifikationer i hjulupphängning inkl omfattande förstärkningar.

Luftfjädring ersätter du bara originalfjädrar/dämpare med luft-dito, sen en mindre pump och tank.

Du verkar ha dålig koll, skippa det där. Kapa fjädrarna och köp en japsdämpare som alla andra istället smile

69 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Nej jag kör inte på det sättet...det är inte roligt att vara som alla andra...vart köper jag det?

9 Inlägg
28 december 2011
jag har riktig hydralik du kan få köpa smile bilen gungar sida samt upp å ner smile sitter i min cadillac för tillfället tongue

Sök