2963
Sök

Bmw e34 m20b20 problem!!

7 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Tjenare. Har ett problem med min bmw. När man startar den så går den igång men varvräknaren typ "hoppar" upp o så dör den neutral har pillat som s***n men får den int att starta bättre. Sen så nu på sistone har den börjat med att den går hyffsat bra kall men så fort den blir varm o man stänger av din o ska starta den igen så vill den mig f*n int igång:(  så vad tror ni de kan vara för fel? Tacksam för svar! Mvh Alex

8 Inlägg
3 januari 2012
va menas med hoppar upp?

min bil gick perfekt men när bilen var varm och jag stängde av den så vill eden inte starta försen efter ett tag när den kylt ner sig..  (hade ngt med bränslekablarna att göra)

att den bara går dåligt när du försöker starta den..  bränsle knas (filter, pump, relä)? LMM? tändsystemet?

7 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Den typ poffar till så dör den men går om man ger gas till den neutral okej lmm har jag rengjort o kollat o allt verkar bra tongue men kan de ha med bränslepumpen att göra? för relät har jag bytt förut tongue

8 Inlägg
3 januari 2012
går den dåligt i övrigt?

7 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
hur menar du?

7 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
För hade bort insuget på den för målade om de sen efter de så har den börjat gå dåligt hmm men är nästan säker på att allt är på plats

8 Inlägg
3 januari 2012
förlåt, borde skrivit "går den bra i övrigt"? ..   när den väl är igång, går den bra då?

7 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Aha tongue jopp de gör den men så fort den blivit varm o när man gasar så händer de inget typ precis som om den int fick bränsle eller någge hmm

8 Inlägg
3 januari 2012
de kan inte va ngt läkage då? o att när den blir varm så blir det större "hål"

testa startgas o spruta ner skiten (kolla ifall motorvarvet höjs)

7 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Okej har prövat runt alla slangar o allt i motorutrummet men märks ingen skillnad hmm men ska kolla upp imorrn om jag hittar på någge annars blir de att pröva byta bränslepump o kolla upp bränslefiltret

Sök