3448
Sök

S70 - Färd-dator problem..

Zentix
32 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Tjena!

Problemet: Färd-dator och Mil-visaren lyser men visar inget.

Nu är det såhär att jag var hos en bilhandlare och titta på en S70 och den vart jättefin i skicket men vänstra framrutan gick inte att rulla ner helt, så bilhandlare erbjöd att fixa det i sin egen verkstad, skulle hämta bilen idag och när jag ska köra ifrån så ser jag att färddatorn inte visar något och inte milvisaren heller. Mekanikerna körde iväg bilen till en verkstad med dator och skulle kolla om där vara någon felkod men det var där inte.

Vad är det som kan ha hänt?
Batteriet hade dött under natten i verkstaden, och de hade bara pillat på elektroniken i dörren.

har bara betalat handpenning för bilen än och funderar på om det är något allvarligt fel så man ska skita i den och ta tillbaka pengarna.

MVH
Markus

Forummoderator
26 339 Inlägg
6 januari 2012
Jag hade tänkt både en och två och tre gånger till innan jag hade köpt den bilen faktiskt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Voff voff *
10 583 Inlägg
6 januari 2012
AirOne skrev:
Jag hade tänkt både en och två och tre gånger till innan jag hade köpt den bilen faktiskt..

Instämmer nog här lite... Du bör iaf kolla upp bilens faktiska miltal ordentligt innan köp.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Zentix
32 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Brådhis skrev:
AirOne skrev:

Instämmer nog här lite... Du bör iaf kolla upp bilens faktiska miltal ordentligt innan köp.

//Brådhis

Enligt transport styrelsen och senaste besiktningspapper så stämmer mil-talen mot dem som stod där när jag tittade på bilen första gången. Kan även tillägga att alla säkringar var hela.

138 Inlägg
6 januari 2012
Testa o bryt strömmen.. jag har varit med om samma

Zentix
32 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
turboroger skrev:
Testa o bryt strömmen.. jag har varit med om samma

Du menar att koppla ur batteriet och på igen? smile

138 Inlägg
6 januari 2012