Har en fundering, ska nämligen sälja 2st strålkastare som egentligen är garanti ifrån volvo, fick dessa o tänkte att jag skulle sälja iväg dem istället. Då till frågan, hur blir det om köparen går med dessa till volvo och ska köpa nya delar till dem, ex lamphållare.. kommer då volvo fråga efter atrikelnummer och upptäcka att detta är garantisaker ifrån "volvo stockholm" tex.. ? förstår ni min tanke?
får man inte köpa reservdelar om man fått något på garanti utbytt??? Nej det vore mycket konstigt om dom kunde se det, kanske på eventuelt kvitto men art.nr borde vara presis samma som vanliga strålkastare som man kan beställa genom volvo.
Tror inte garantin är länkad till någon ort, eller delen, Är det garanti o det pajar så ska det funka i alla fall, tänk om man flyttat liksom, vore ett konstigt system om det då inte skulle gå, men jag kanske inte fattade frågan?
Normalt sett är inte reservdelar indentifierade genom serienummer etc. Dvs, de har ingen aning om delen monterades i en fabrik, köptes privat eller gick ut som garantidel. Du har inget att oroa dig för.