Nu när jag tog ut bilen får någon vecka sedan! så är den Slöare en slöast! Va fan mamma o pappas A6´a åker ifrån mig!
jag får nämligen inget laddtryck! man hör hur turbon viner men det händer inget! det här härliga draget som kommer vid ca 4000 varv är helt borta så jag har har försökt att koppla in Laddtrycksmätaren lite här o var men med samma tråkiga resultat! jag får bara vacum men inget övertryck! dock så har jag nu börjat tvivla på mig själv om jag ens har mätaren inkopplad på rätt ställe :S
Skrev i en annan tråd också, du har skjutit en tryckslang, inte alls ovanligt och då beter sig bilen exakt som att den är orkeslös och eftersom jap-specarna har mapsensor så går de att köra utan överladd men bilen går som en sugis.
Ja nu efter en jävlans massa felsökande så har jag ÄNTLIGEN hittat felet!
innan jag blir dumförklarad så måste jag nämna det att jag bokstavligen dränkt motorn i startgas för att hitta eventuella läckage! och jag har mätt laddtryck överallt, ja, jag har provat det mästa utom att känna på själva kompressorhjulen!
så idag så skulle jag börja riva ner alla tryckslangar o allt vad det nu är för att kolla det! då när jag skulle börja lossa gummislangen som går ifrån turbosarna och ner igenom skärmen till IC. När jag fick bort den så har själva anslutningen på IC gått av precis där slangklämman har suttit! så då när jag har sprutat med startgas där så har ju slangen hållt tätt, då den fortsätter ner en liten bit efter slangklämman! men när turbon har börjat ladda så har allt lyft så inget laddtryck går till motorn. Så nu är ett nytt frontmatat IC kitt på väg hem sen kommer den gå som ett skållat ollon igen
skönt att äntligen hitta felet men förstår inte vad du menar med att mäta laddtryck överallt.tjänar ju inget till eftersom du kan ju inte få tryck i en del av systemet.
sköönt att de fixat sej.... avgasröret eller slutröret ser ut som smalt sen tjockt på nått fulr sätt enligt mig. sätt som andra gör en fet så man inte ser de smala sen lite snett upp
skönt att äntligen hitta felet men förstår inte vad du menar med att mäta laddtryck överallt.tjänar ju inget till eftersom du kan ju inte få tryck i en del av systemet.
Nej jag vet oxå att det är så med laddtryck! men tillslut blev man helt knäpp då man hörde att turbosarna ladda och man fick laddtryck ibland så då blev det att jag satte mätaren på olika ställen!
men nu så har jag fått dit en FMIC istället! så nu går den som fasen igen!
grymt supra projekt! kommer garanterat att följas! jag letar också en do luck front! hojta om du vet något!
oj oj nu är det allt länge sen jag var här inne! dock så har jag inte gjort så mkt med bilen just nu! då jag väntar på delar!
det som är på G är *Avgassystem *Fälgar *Ljud
Dom delar jag har fått hem är iaf * 2 st knutkors * 2 st hjullager (bak) * EBC slitsade och borrade bromskivor både fram och bak. * EBC Greenstuff belägg * Kamremskitt * Ljudisolering * F1 kolfiberbackspeglar
Sen så väntar en stundende lackering! (svart, eller samma färg som jag har nu)
Jag har precis bytat mitt turbokit på min Supra. Från japspec till japspec.. Inga krussiduller! MEN.. Skulle köra en runda idag och testa så att allt gick som det skulle! Det kan jag säga att det gör den inte! Den går som en påse nötter. När turbona börjar ladda viner det högt! Det låter ttyp som en stor jävla kompressor! Jag har varit noga med att få alla vakumslangar på plats och gjort allt tätt! Jag vet inte vad som är fel! Men ska definitivt kolla röret som går ner till IC:n! Man kan ju hoppas att den har hoppat av eller nåt! Vad kan det annars vara? JAG BEHÖVER HJÄLP! =/