Jahapp.. Drar upp en tråd här då projektarbetet ska redovisas och har inget bättre sätt att göra redovisningen än så här.
Dock så är det nu allt kommer att hända
Jag skippar snacket och berättar mer om bilen istället
Motor, avgassystem , transmission, chassi- 204E Trionic 5 med 154hk original, steg 1 från någon firma. Hittar inga papper i bilen, men den flyttar på sig hyfsat bra.
- Öppet sportluftfilter.
- Öppen dumpventil.
- Simons 2,5" system med en ljuddämpare.
- Original i låda och koppling.
- Original chassi med sånär på hårdare bussning i bakvagnen.
Fälgar, däck och bromsar- Sommar: Momo Racer 17x8". Rullade på 235/45 förra sommaren, blir nya i år.
- Vinter: Okända 16" fälgar på 205/55 Nokian friktionsdäck.
- Original bromsar, vilket märks.. Hade velat byta till något värre men får se i vår/sommar.
Inredning- Svart helskinn med elstolar och Turbomärke i ryggen från en '02.
- Träpanel.
Stereo och ljud- Inget vidare så det kan vi skippa.
Exteriör- Original SE paket med vinge.
- Lätt tonade rutor från B-stolpen.
- Gul film på dimljusen (ville inte ha xenon..)
- Gula parkeringsljus.
- Nya nrskyltar utan EU-märke.
Ja det var väl det hela..
Framtidsplaner finns det i överflöd också
- Omlack av hela bilen.
- Bättre ljud.
- Sänka!
- Lite bättre väghållning.
- Nya emblem.
- Steg 3.
- Snygga till motorrummet.
Samt lite smådetaljer då såklart
Slet väck strålkastartorkarna en kväll då de inte fungerade samt var extremt fula!
Därefter var det dags för det tråkigaste av allt.. Rost..
Som ni ser så blev lackeringen inget vidare.. Så jag beslutade mig för att slipa ner allt igen och göra om det igen.. Dock så blev det inte bättre..
Försökte lite på denna motorkåpan, som blev rätt bra.
Nöjd och glad tänkte jag att jag skulle lacka vingen på bakluckan med.
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143706
/143706-4fb4a88f2be12ee5e9f53bee58f120b2.jpg[/img]
Så här såg det ut innan klarlack.
Tyvärr så klantade jag till det ordentligt när klarlacken lades så jag fick börja om på nytt.. Och då blev det inte lika bra.. Så jag orkade inte med det längre så vingen sattes tillbaka.
Det är en viss nyansskillnad finns..
Så för att sammanfatta det är med lackning kan jag säga, riktigt, riktigt svårt! Speciellt när det ska vara perfekt.. Just pga det är så har jag beslutat mig för en omlack av bilen för att det ska bli perfekt!
En demonstration om hur hög bilen är..
Målade bromsoken svarta, vinterdäck på med!
Därefter monterades gul film på dimljusen. Kort därefter kom gula parkeringsljus till för att matcha dimljusen.
Efter det hände det inte särskilt. Fick körkortet strax innan filmen monterades så jag körde mest.
Fick dock ett litet ryck en kväll och tänkte göra SIDen grön. Sagt och gjort, en grön plastmapp som låg och skräpade användes.
Plockade ut SIDen och skred till verket med hjälp av en guide gjord av
Osse här på Garaget.
Apprå på skruvdragaren.. Skulle bara kolla så att den funkade
Färgfiltret. Använde 3 lager och ett dubbelvikt papper framför lamporna så att de inte lyser igenom.
Tyvärr har jag inte fått någon vettig bild på hur det ser ut inne i bilen så jag får återkomma med den.
Det senaste som hänt är att jag bestämt mig för att renovera fälgarna.
Slipat ner alla kantstötningar på den vänstra.
Tanken är att polera fälgbanan och lacka centrumet.
Funderat lite på svartmetallic, men är inte helt hundra på det.
Tips?
Ja, det var väl allt som hänt tills nu. Hoppas ni inte blivit alltför uttråkade
Ris och ros mottages gärna! Även tips och råd är välkommet!
MVH Larsson