3520
Sök

Att tänka på vid köp av v70 turbo?

this shit's got to go
183 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Jag funderar på att köpa mej en v70 med turbo gen 2, jag är inte helt överens med mej själv vilken av dom dock.
Men det står emellan 2.4t 2.5t och T5 men ingen R, lite för dyr och vill inte ha fyrhjulsdrift så.

Men nu undrar jag vad jag ska tänka på och vad sjukdomarna på dessa bilar som kan vara bra att veta och hålla koll på

Tack på förhand
Senast redigerat av BOBert (15 januari 2012)

Man får inte va slö för då blir man dö

215 Inlägg
15 januari 2012
Vill du inte ha 4WD ?

Jag tycker det är smidigt att bara dra iväg vid stoppljusen när det blir grönt och lämna alla 2WD bakom sig.

För de som då har 2WD spelar det inte så stor roll om de har 100, 200 eller hk under huven.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

this shit's got to go
183 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
damn_fast skrev:
Vill du inte ha 4WD ?

Jag tycker det är smidigt att bara dra iväg vid stoppljusen när det blir grönt och lämna alla 2WD bakom sig.

För de som då har 2WD spelar det inte så stor roll om de har 100, 200 eller hk under huven.

Tack för tipset. nu vet jag vad jag ska tänka på när jag ska köpa v70...

Jag har inte så lite penis att jag måste dra folk vid trafiklysena. Jag vill bara ha bra knuff när jag ska köra om och på påfarts filer osv. Plus att jag tycker R modellen är lite för dyr som jag skrev.

215 Inlägg
15 januari 2012
BOBert skrev:
damn_fast skrev:
Vill du inte ha 4WD ?

Jag har inte så lite penis att jag måste dra folk vid trafiklysena. Jag vill bara ha bra knuff när jag ska köra om och på påfarts filer osv. Plus att jag tycker R modellen är lite för dyr som jag skrev.

Ok, jag råkade missförstå ditt första inlägg. Det bara verkade som att du gillade att gasa ibland då du inte var ute efter 140hk modellen.
Senast redigerat av damn_fast (15 januari 2012)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

6 632 Inlägg
15 januari 2012
Även om du har AWD så går det inte fortare om du har någon 2WD framför.. ;>

Vad jag uppfattat generation 2 så är det mest C-låset som bråkar (Tanklock låset?)
Glappande framvagnar + bakvagn

Kolla att handbromsen funkar..varit med om backar som lossnat och slagit sönder allt :3

2.4t är något piggare än T5an pga mindre turbo men sluteffekten är ändå mer. Drar ca 0.8-0.9 (Våran T5a, sist jag körde den.. )

De/Dem

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 januari 2012
beror väl på hur sportig du är tongue

2.4t är ju billigare i försäkring osv.
2.5t är ju "samma bil"
t5an går ju lite fortfare men de är ju frågan vad som behövs.

De är bilar som normalt sätt rullar på bra, kan vara lite känsliga på detaljerna i framvagnen som bärarsbussningar, Kräningshämmar länkarna, fjäderbenslagringar ,styrleder å spindeleder men de är grejer som är hyffsat enkelt å billigt att byta och de är slitagegrejer.

Annars brukar dom bilarna rulla på bra smile

vid koll av bil lyssna om de låter illa om fram/bakvagn å hissa upp bilen fram å känn på div detaljer om de glappar eller ej smile

bromsarna bak kan även vara lite känsliga men brukar räcka med å smörja upp grejerna å ev byta skivorna om de är rostigt.

this shit's got to go
183 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
damn_fast skrev:
BOBert skrev:
damn_fast skrev:
Vill du inte ha 4WD ?

Ok, jag råkade missförstå ditt första inlägg. Det bara verkade som att du gillade att gasa ibland då inte var ute efter 140hk modellen.

Ok. de e lugnt

this shit's got to go
183 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Malheus skrev:
Även om du har AWD så går det inte fortare om du har någon 2WD framför.. ;>

Vad jag uppfattat generation 2 så är det mest C-låset som bråkar (Tanklock låset?)
Glappande framvagnar + bakvagn

Kolla att handbromsen funkar..varit med om backar som lossnat och slagit sönder allt :3

2.4t är något piggare än T5an pga mindre turbo men sluteffekten är ändå mer. Drar ca 0.8-0.9 (Våran T5a, sist jag körde den.. )

Tack för det svaret:) vet du vad med c-låset som tjafsar?

this shit's got to go
183 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
beror väl på hur sportig du är tongue

2.4t är ju billigare i försäkring osv.
2.5t är ju "samma bil"
t5an går ju lite fortfare men de är ju frågan vad som behövs.

De är bilar som normalt sätt rullar på bra, kan vara lite känsliga på detaljerna i framvagnen som bärarsbussningar, Kräningshämmar länkarna, fjäderbenslagringar ,styrleder å spindeleder men de är grejer som är hyffsat enkelt å billigt att byta och de är slitagegrejer.

Annars brukar dom bilarna rulla på bra smile

vid koll av bil lyssna om de låter illa om fram/bakvagn å hissa upp bilen fram å känn på div detaljer om de glappar eller ej smile

bromsarna bak kan även vara lite känsliga men brukar räcka med å smörja upp grejerna å ev byta skivorna om de är rostigt.

Jag är relativt sportig iaf:) Men angående 2.4-2.5 och t5 så är det lite vad som erbjuds när jag väl ska till å köpa. Lite sådär: färg på bil/inredning, ljudpaket, fälgar som följer med, hur långt den har gått och hur fräsch den är osv.

men huvudsaken att det blir nån av dom modellerna iaf.

Som sagt så låter det ju som relativt lätta saker att byta så på den fronten låter det ju bra iaf.

Så tack för den infon:)

18 Inlägg
16 januari 2012
Att tänka på Robert .. Är att byta ut bokstäverna som bildar ordet Volvo wink

this shit's got to go
183 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Violentz skrev:

Försöker du vara rolig på mej vah din gamle saab fantast?

18 Inlägg
17 januari 2012
BOBert skrev:
Violentz skrev:

Självklart wink snart är de ju läge att köpa saab igen big_smile

904 Inlägg
17 januari 2012
Saab har ju konkat ingen ide å köpa Saab smile kolla så turbo laddar som den ska inget vinande ljud

AUTOTECH S60 power

this shit's got to go
183 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Violentz skrev:
BOBert skrev:
Violentz skrev:

Självklart wink snart är de ju läge att köpa saab igen big_smile

Vad ska du då ha för saab?

this shit's got to go
183 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Saab har ju konkat ingen ide å köpa Saab smile kolla så turbo laddar som den ska inget vinande ljud

check smile

18 Inlägg
18 januari 2012
Blyfot_Racing skrev:

Ja , just därför smile
Någon xwd modell hade inte skadat smile morsans är skit trevlig , skulle varit diesel bara smile

Sök