3981
Sök

Chippad volvo 855 T5 spikar !

730 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Hejsan, Har en volvo 855 T5 -95 Med en B5234T maskin i, Kört chippad sen jag köpte bilen för ett år sen men fick byta maskinen här för en månad sen. Den nya maskinen går kanonfint i motorn men bilen spikar redan vid 0,9 i ladd, Funderar på vad detta kan vara ?? Hörde av en bekant att de kunde vara lmm som har gett upp ?? Någon med liknande erfarenheter ??=/

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

10 Inlägg
16 januari 2012
säker på att den spikar?.. annars är tändningen väldigt käänsliga på dessa bilar.. isf nya tändstift och "från volvo inge biltema" tändkablar, rotor och fördelare, brukar göra gott!

8 253 Inlägg
16 januari 2012
Förutom tänddlear och lmm som redan nämnts så är bränslefiltret en klassiker i sammahanget.

301 Inlägg
16 januari 2012
min gjorde lika.
var stiften som hade för stort gap.
dvs i själva verket är det för klen tändspole.
prova att uppgradera din på samma sätt som Marlboroman gjort på sin ska du se att den går bra igen

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

730 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Så nya stift och ett nytt bränslefilter kan vara en bra början på problemet ?? För om man kör normalt och laddar runt 0,6 så går han felfritt o inga misständningar eller liknande..! Så vad tror ni ?? smile

Fölkesberg Racing =)

10 Inlägg
17 januari 2012
Pröva med det.. Som sagt mkt vanligt på dessa bilar. Skadar inte med nya tänddelar:)

730 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
TonyHansson skrev:
Pröva med det.. Som sagt mkt vanligt på dessa bilar. Skadar inte med nya tänddelar:)

rotor, lock o kablar är nya.. Sitter i NGK R BKR6E stift i just nu, Men kanske värt att byta iaf  ??? smile

Fölkesberg Racing =)

10 Inlägg
18 januari 2012
Shallie skrev:
TonyHansson skrev:

rotor, lock o kablar är nya.. Sitter i NGK R BKR6E stift i just nu, Men kanske värt att byta iaf  ??? smile

Är det nytt från Volvo ska de inte va nått problem. Nya stift gör gott ja. Sen funderar ja på hur du gjort med vakumstyrningen? Den skall byglas om också när man chippar.

4 824 Inlägg
18 januari 2012
TonyHansson skrev:
Sen funderar ja på hur du gjort med vakumstyrningen? Den skall byglas om också när man chippar.

öh, va? man ska inte göra någonting med den för laddtrycket styrs av programvaran i boxen så när man chipar den så höjs laddtrycket automatiskt med så mycket som den är programerad att göra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

10 Inlägg
19 januari 2012
Christian S skrev:
TonyHansson skrev:
Sen funderar ja på hur du gjort med vakumstyrningen? Den skall byglas om också när man chippar.

öh, va? man ska inte göra någonting med den för laddtrycket styrs av programvaran i boxen så när man chipar den så höjs laddtrycket automatiskt med så mycket som den är programerad att göra.

Ok.. Så har dom gjort på bsr och autotech iaf för mig och mina vänner så där jag har lärt mig det men alla gör väl olika..

Sök