3823
Sök

Seat Leon, kamrem och motorlampa

140 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Jag har en Leon 1,8T -01:a. Nån som vet vad det kostar att byta kamrem?
Audi i Malmö vill ha 9000:-, men det kommer dom aldrig få av mig. Några billigare ställen med kvitto i Malmö-trakten?

Sen lyser lampan för motorelektroniken också. Enligt Audi tar motorn in för mycket luft, vilket tydligen kan bero på typ allting. Det här är tydligen ett vanligt problem på TT, RS och 20VT-motorn. Lampan släcks lite då och då för att sedan tändas igen efter några mil. Den går tydligen inte igenom besiktningen heller med lampan tänd.
Nån som vet vad det kan bero på och vad det kan tänkas kosta att fixa till?

MVH Mattias

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?

193 Inlägg
7 februari 2007
Hur långt har du kört med den då? min ska bytas vid 18000 mil så har ett par kvar som tur är. Men 9000 verkar lite väl saftigt.
vet inte riktigt vad det brukar kosta och bor inte heller i skåne så kan inte hjälpa dig där.
Tyvärr inte med ditt andra problem heller. ska kolla lite om problemet med lampan men inget jag någonsin hört talas om än iaf.

Mvh Kimme

140 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
Va? 18000? Men vi har samma motor ju?
På Audi sa dom 9000 mil eller 5 år till mig. Den har gått 8400 mil nu.

Jo, motorlampan har jag hört från en polare som har en Octavia RS (samma motor i den som i vår) och han har en polare som har 180-hästars-TTn också (samma motor där också)...och alla vi tre har problem med blinkande motorlampor som släcks lite när dom känner för det...

Quattro
28 Inlägg
8 februari 2007
På Seat Leons 1.8T 20VT så ska man kunna köra till 18.000 mil innan kamremsbyte, har haft en sån tidigare men bytte bort den tidigare än så, men jag tycker att 18.000 mil låter långt!

* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4

193 Inlägg
8 februari 2007
Tycker med det låter långt men man behöver ju inte byta nu vid 8500 eller så.
Ta vid 15-16000 låter ju ganska rimligt.

Mvh kimme

140 Inlägg
11 februari 2007
Trådstartare
Jo, det stämmer nog. Jag tog en titt i serviceboken, och där står 18000 mil. Jag tycker dock att det också låter extremt långt. Man brukar väl normalt sätt byta mellan typ 9 och 12000 mil på dom flesta bilarna? Och fråga mig inte varför Audi säger 9000 till mig. Visserligen är dom idioter på Audi i Malmö och dom kommer aldrig mer tjäna några pengar på mig, men ändå...smile

Sök