2431
Sök

gubbar över 60 ska fasen inte ha körkort

2 594 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
ja nu menade jag inte att bara för man fyller 60 så ska man bli av me körkortet men jag blev så förbannad när jag såg detta så jag va tvungen att skriva av min ilska.

så missförstå mig rätt jag formulerade mig fel i min ilska!! fattar inte varför vissa ska hetsa upp hela tiden, jösses !!

2 594 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
ghost_boy83 skrev:
är så fruktansvärt less på alla gubbjävlar som trots inte borde köra i trafiken inte inser vilken fara dom gör och sätter sig bakom ratten.

kan ta flera exempel det jag blev mest upprörd va i dag när jag skule till jobbet då liger en gubbe å fiskör i 60 när det är 90 på e4an det är en lång kö bakom och jag komm försent till jobbe,sen när jag sitter på jobbetser jag en annan gubbjävel smälla upp dörren i min v70 genom fönstret när jag kommer dit är gubben borta och jag har en buckla i dörren blir så jäkla förbannad

Åk tidigare till jobbet nästa gång ;-), finns även folk i din ålder som kör som blinda höns och är direkt livsfarliga i trafiken.

de va just det jag gjorde!! man blir fruktansvärt frustrerad när man sitter bakom och ser va klockan är inte konstigt att folk gör vansinniga omkörningar och det blir krockar,vet att det finns unga som kör sakta men 80% av dom jag ser är över 60++

348 Inlägg
10 februari 2007
Jag tycker inte om att sortera folk efter "ålder"

Alltid får man höra man är dålig förare för man är 18, så jag tänker itne dra samma för sådana över 60.

Det exemplet jag kan dra är min farfar, han är 79 år och han kör väldigt bra, lugnt och bra, inte så irriterat långsamt heller.

Han har kört skadefritt i 61 år, dvs så länge han har haft bil, han har väldigt låg försäkringspremie kan jag tilläga.

Men det finns självklart en del man undrar vadi helvete dom gör ute i trafiken, men det finns i alla åldergrupper.

Mitt förslag är att man en gång varje år skulle få ta en körlektion på den lokala körskolan, det vore smidigt och bra påminelse!

1 893 Inlägg
10 februari 2007
Senast jag var med om nått, krockade jag med en gubbe på 91 år.
Han kom från vänster (Jag kom alltså från höger.) och ifall det skulle varit oklart, så körde jag på huvudled, han kom från bakom en triangel. Jag ser att han irrar lite, men han är så långt bort att jag kan passera honom utan fara... Jag kör förbi krysset, då kör gubben in i sidan på min bakre kofångare, som river upp hans framskärm. Alltså om man kommer från bakom väljingsplikt och krockar med en bil som i princip redan hunnit förbi... Skall man inte frivilligt lägga lappen på hyllan?

Dessutom hoppar (hoppar och hoppar, kliver ur. wink ) gubbens fru på +70 ur bilen och går på om min körstil, jag kör minsan som en vett villing! (Gick i ca 30 på 50 väg, höll på att sakta in för rödljus 100m längre fram.)

Jag gjorde ingenting då, men ångrade senare att jag inte rapporterade in det till polis/länstyrelsen. så de kunde kollat upp gubbens syn/reflexer. Helt klart skulle gubben inte köra mer. sad
Ledsamt, men någon gång händer det oss alla om vi får bli nog gamla.

Min far lever på gränsen, han har diabetes och går på ögon kontroll en gång om året. Ett snäpp till ner på synen och frun blir den som får köra.
Han inser dock själv sin begränsning och kör bara när det är tort och ljust, fastän han inte har några lagliga begränsningar med vilkor i körkortet.

-utan 940
1 728 Inlägg
10 februari 2007
Jag kör långtradare 12'000mil/år så jag har sett en hel del bilister som inte borde få köra bil. Det mest irriterande är helt klart de som kör för sakta, blir man omkörd av långtradare i uppförsbackar borde det ju koppla nånstans att man kanske håller omotiverat låg hastighet...

Sen har vi de som inte vågar accelerera på motorvägspåfarterna, det är inte meningen att en långtradare eller andra fordon ska anpassa farten till de som kör ut på motorvägen.

1 893 Inlägg
10 februari 2007
Andreas 940 skrev:
Jag kör långtradare 12'000mil/år så jag har sett en hel del bilister som inte borde få köra bil. Det mest irriterande är helt klart de som kör för sakta, blir man omkörd av långtradare i uppförsbackar borde det ju koppla nånstans att man kanske håller omotiverat låg hastighet...

Sen har vi de som inte vågar accelerera på motorvägspåfarterna, det är inte meningen att en långtradare eller andra fordon ska anpassa farten till de som kör ut på motorvägen.

De kallas accelerations fält, respektive retardations fält. Fina ord!
Men meningen med dem är att man skall annpassa farten till övrig traffik där, INNAN man lägger över ut i traffiken. (Respektive bromsa efter man klivit av motorväg/motor traffikled.) Fast vanligast är att puckona putrar ut på tomgång, lägger ut itraffiken, när de fått fem bilar att tvärnita, då trycker de på som bara fan.
Förutom små micra och annat, så är det i regel stora feta tyskar som har hur mycket mos som helst under huven, så man kan ju bara anta att de gör det för att jävlas, för så många idioter kan ju omöjligt slunkit igenom VV's körkorts test. Eller?

498 Inlägg
10 februari 2007
Fordofilen skrev:
andreas_940 skrev:
Ang att slå upp bildörrarna så har du delvis rätt. Ingen och då menar jag INGEN visar respekt för andras grejjer idag de slår upp dörren i bredvidstående bil,
-ojdå jaja de va inte så farligt!

MEN mina egna erfarenheter av situationen är att de som drämmer upp dörren brukar faktiskt vara de 60++ men då är det kanske inte i första hand gubben utan det är hans kärring!.
Jag ser det hur många ggr som helst om man är på ex ICA o handlar.

Bara för att du med flera har noll respekt för andras egendom så betyder inte det att ALLA har det!
Om jag skulle slå upp dörren på någonannans bil så kan du ge dig f*n på att jag hör av mig till den personen.

Jag fattar inte, ska man behöva skriva ut i varenda jäkla inlägg att man generaliserar eller att man inte drar alla över samma kant? när man berättar att äldre kärringar slår upp dörrar??
För man kan ju inte redovisa exakta siffror för vad man säger!!! ex 1.509.012 av 1.600.503 kärringar slår upp dörren utan att se sig för!

Jag skrev iofs att INGEN
visar respekt och de stämmer hyffsat överrens med verkligheten!

(jag har inte sett någon och jag får ju bygga mina uttalanden på egna erfarenheter)
Sen att du är ärlig är ju bara trevligt!!

(det är när det verkligen händer en "olycka" som det är intressant om personen ifråga hör av sig, för det är lätt att slå sig för bröstet i en diskution)
OBS! jag ifrågasätter inte att du kontaktar ägaren om du gör något "fel"

52 Inlägg
10 februari 2007
Andreas 940 skrev:

Inatt när jag var påväg hem från jobbet körde jag i 60 på en smal 50-väg och blev omkörd av en långtradare hmm
Då ligger jag faktiskt hellre bakom en 80-åring som kör för sakta..

905 Inlägg
10 februari 2007
jonesono skrev:
ghost_boy83 skrev:
är så fruktansvärt less på alla gubbjävlar som trots inte borde köra i trafiken inte inser vilken fara dom gör och sätter sig bakom ratten.

kan ta flera exempel det jag blev mest upprörd va i dag när jag skule till jobbet då liger en gubbe å fiskör i 60 när det är 90 på e4an det är en lång kö bakom och jag komm försent till jobbe,sen när jag sitter på jobbetser jag en annan gubbjävel smälla upp dörren i min v70 genom fönstret när jag kommer dit är gubben borta och jag har en buckla i dörren blir så jäkla förbannad

Så du menar att min 63-åriga far som pendlar över 100 mil i veckan och har "jag vet inte hur många tusen mil på nacken" och dessutom kör med insidan av pannbenet.. skall helt sonika fråntas sitt körkort, när man dagligen ser punghuvuden i 20-40-årsåldern som fan inte vet vad trafikvett är?! Tänk dig för innan du skriver nästa gång.

Det skrev han inte. han skrev att han var less på gubbjävlarna som inte borde köra i trafiken. din 63 årige far har väl för fan inget med saken att göra om han nu kör så bra som du säger. utan det är dom idioterna som inte kan köra bilen som man vill komma åt. skit i dom är 110 bara dom har trafikvett och uppmärksamheten kvar.

1 785 Inlägg
10 februari 2007
Inte bara åldern som avgör hur du är som förare!

60åringar säger säkert samma sak om 18åringar att de inte borde finnas i trafiken.

Ett lämplighets test efter 10år med körkort borde införas. Om man kör mot rött på testen så har man ju bevisat att man inte ska ha körkort. Samma sak om man inte hänger med i tempot och kör 70 på 90vägar med torrvägbana mitt på dagen. Då ska man få en varning och måste göra om testet efter ett antal körlektioner.

Jag har lagt märke till att under de 13år jag har haft körkort så märks en förändring dels på att det är fler bilar på vägarna och dels att marginalerna minskar, dvs att folk som ska lämna företräde räknar det själva som att de har fullgjort sitt när de hinner ut framför bilen som kommer på huvudleden. Att bilen som kommer på huvudleden måste bromsa ner från 90 till 40 för att inte köra bilen i baken bryr de sig inte om.

Att hålla avstånd till framförvarande är något som vägverket borde gå ut hårt med och informera bilförare om hur många skador det orsakar varje år. Många tuffingar som kör nära! Men det är fan en av de mest korkade saker man kan göra.

30 utanför skolor visst! Men när barnen kommer närmare sitt eget hem är det inte 30!

Det går inte att bygga så säkra vägar att det råder bot på en vårdslös förare!

60 eller 18år. Det finns skitförare i alla åldrar. Men det finns också en hel hög med 18åriga förare som får lida för de hormonfulla tuffa grupptryckssvaga MESARNA!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

519 Inlägg
10 februari 2007
andreas_940 skrev:
Fordofilen skrev:
andreas_940 skrev:
Ang att slå upp bildörrarna så har du delvis rätt. Ingen och då menar jag INGEN visar respekt för andras grejjer idag de slår upp dörren i bredvidstående bil,
-ojdå jaja de va inte så farligt!

MEN mina egna erfarenheter av situationen är att de som drämmer upp dörren brukar faktiskt vara de 60++ men då är det kanske inte i första hand gubben utan det är hans kärring!.
Jag ser det hur många ggr som helst om man är på ex ICA o handlar.

Bara för att du med flera har noll respekt för andras egendom så betyder inte det att ALLA har det!
Om jag skulle slå upp dörren på någonannans bil så kan du ge dig f*n på att jag hör av mig till den personen.

Jag fattar inte, ska man behöva skriva ut i varenda jäkla inlägg att man generaliserar eller att man inte drar alla över samma kant? när man berättar att äldre kärringar slår upp dörrar??
För man kan ju inte redovisa exakta siffror för vad man säger!!! ex 1.509.012 av 1.600.503 kärringar slår upp dörren utan att se sig för!

Jag skrev iofs att INGEN
visar respekt och de stämmer hyffsat överrens med verkligheten!

(jag har inte sett någon och jag får ju bygga mina uttalanden på egna erfarenheter)
Sen att du är ärlig är ju bara trevligt!!

(det är när det verkligen händer en "olycka" som det är intressant om personen ifråga hör av sig, för det är lätt att slå sig för bröstet i en diskution)
OBS! jag ifrågasätter inte att du kontaktar ägaren om du gör något "fel"

Du drar alla över en kant när du skriver: "Ingen och då menar jag INGEN visar respekt för andras grejjer idag".
Det inkluderar mig och alla andra som är duktiga att ta kontakt med ägaren av det andra fordonet.
Sen vet jag att många inte tar kontakt, men det ska väl ffs inte jag få skit för!

Dessutom vet jag att jag kommer ta kontakt med ägaren trots att jag aldrig har behövt det, pga att jag vet hur j*vla förbannad man kan bli på smitare. Jag har fått bra mkt större skador på mina bilar än bucklor efter dörruppslagningar.
Så du kan vara lugnt, om jag råkar slå upp min bildörr i din bil så kommer jag att höra av mig wink

1 785 Inlägg
10 februari 2007
Kristian_V skrev:
Senast jag var med om nått, krockade jag med en gubbe på 91 år.
Han kom från vänster (Jag kom alltså från höger.) och ifall det skulle varit oklart, så körde jag på huvudled, han kom från bakom en triangel. Jag ser att han irrar lite, men han är så långt bort att jag kan passera honom utan fara... Jag kör förbi krysset, då kör gubben in i sidan på min bakre kofångare, som river upp hans framskärm. Alltså om man kommer från bakom väljingsplikt och krockar med en bil som i princip redan hunnit förbi... Skall man inte frivilligt lägga lappen på hyllan?

Dessutom hoppar (hoppar och hoppar, kliver ur. wink ) gubbens fru på +70 ur bilen och går på om min körstil, jag kör minsan som en vett villing! (Gick i ca 30 på 50 väg, höll på att sakta in för rödljus 100m längre fram.)

Jag gjorde ingenting då, men ångrade senare att jag inte rapporterade in det till polis/länstyrelsen. så de kunde kollat upp gubbens syn/reflexer. Helt klart skulle gubben inte köra mer. sad
Ledsamt, men någon gång händer det oss alla om vi får bli nog gamla.

Min far lever på gränsen, han har diabetes och går på ögon kontroll en gång om året. Ett snäpp till ner på synen och frun blir den som får köra.
Han inser dock själv sin begränsning och kör bara när det är tort och ljust, fastän han inte har några lagliga begränsningar med vilkor i körkortet.

Felet är att det inte är någon kontroller på vägen från 18-91år, tänk när gubben var 18. Det var 1934 hur såg trafiken ut då hehe... Alvarligt talat så handlar det om att man får vara i trafiken tills det händer något eller ännu värre!!!

En släkting till mig hon var ca 60år då hon blev överkörd av en gammal kärring med dubbelsyn och rörelsehinder, kärringen klarade inte att bromsa i en backe och såg inte heller var hon körde och körde rakt in på ett marknadsområde och körde ihjäl min släkting.

Vad fick hon som körde? Jo hon fick behålla körkortet och köra vidare. Inte ens indraget körkort.

I det fallet kan man ju lika gärna låta männsikor med eplepsi och alkohol, knark köra bil.

Minst en hälso kontroll borde ju införas, det är ju givet att om han inte ser eller inte har reflexer nog så är det knappast lämpligt att köra bil.

Sedan finns det en kategori männsikor som tror att almänväg är en testbana! Ut på banan istället och visa om ni verkligen kan köra på bana, men att köra på bana och att ta hänsyn till andra trafikanter är två helt olika saker.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 723 Inlägg
10 februari 2007
det kvittar på ålder om man är fullt frisk. Sen finns det alltid de som aldrig borde tagit körkort för det har inte känslan för hur man framför ett fordon.

Live the dream
358 Inlägg
10 februari 2007
ghost_boy83 skrev:

Tro mig...
Du blir 60 snabbare än du tror...
När du är 60 säger du inte det samma.
//38-åringen...snart 60 om jag lever då wink

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

2 594 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
DeLorean skrev:
ghost_boy83 skrev:

Tro mig...
Du blir 60 snabbare än du tror...
När du är 60 säger du inte det samma.
//38-åringen...snart 60 om jag lever då wink

läs hela tråden
tror knappast jag lever när jag är 60 heller så

266 Inlägg
10 februari 2007
för att uppnå den så kallade nollvisionen så måste man nog införa nåt så kallat prov vid en viss ålder som många här har sagt!! men åldern? det finn 21 åringar som inte vet hur man kör bil ens en gång så jag tror inte det bara är 60 + som e problemet!! jag tycker man ska ha ett prov vart tionde år efter man tagit körkortet, kanske tom vart 5 år för det e många olika regler som kommer hela tiden!! och detta tjat om fart hela tiden, fan jag kör fort!! och har en ganska säker bil! men problemet e ju dessa som kör för sakta som tvingar oss som har ett jobb att sköta att gasa på och kanske göre en "galen" omkörning!! fan ta och ta en taxi eller åk kollektivt för fan!! blir så jävla trött på dessa som klarar av att köra 70 på 90 vägen vid halt väglag men sen när det blir 70 på samma väg så saktar de ner ännu mer!!! fattar inte det!! blir så jävla förbannad och har så jävla god lust att köra över dem lr ta och köra efter dem och vänta tills de stannar och skälla ut dem efter notor!!! det var allt jag hade att säga!!
mvh niclas

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
10 februari 2007
nicke_b2 skrev:
för att uppnå den så kallade nollvisionen så måste man nog införa nåt så kallat prov vid en viss ålder som många här har sagt!! men åldern?

Hmm... Tror som sagt inte det har med åldern att göra alls. Och de nya reglerna - jotack det tar ett tag att nöta in. En sträcka där det tidigare varit 90 sänktes till 70 efter att jag tagit körkort och kört några år. Det var svårt att inte köra på gammal vana där kan jag säga. Och med den nya tätortsskylten gjorde jag bort mig helt. Nu var det plötsligt 50 eftersom korsningen fått ökad trafik, och jag åkte dit på 63 km/timme utan att ens
reflektera över att det blivit 50 ett par veckor tidigare, SEDAN satt den skylten också!

nicke_b2 skrev:
och detta tjat om fart hela tiden, fan jag kör fort!! och har en ganska säker bil! men problemet e ju dessa som kör för sakta som tvingar oss som har ett jobb att sköta att gasa på och kanske göre en "galen" omkörning!! fan ta och ta en taxi eller åk kollektivt för fan!!

Ja du har en ganska säker bil. Men alla andra i trafiken då? Tjejen i din egen ålder som åker Micra? Den lille grabben på väg hem från skolan? Tanten som faktiskt låter bli att köra bil och är på väg till bussen? Pappan som försöker förstå vägbeskrivningen så han hittar rätt hus när han ska hämta sina barn?
Är själv en extrem tidsoptimist, men har jag kommit iväg för sent får jag fan ta smällen och komma fram för sent! Åk tidigare ändå nästa gång! Eftersom trafikproppar måste räknas till "normala" hinder är det väl bara att räkna med dem? I värsta fall är du framme i god tid och hinner ta en kaffe med arbetskamraterna innan jobbet börjar... Hu va hemsk eller? wink

Vänd på resonemanget och försök hitta anledningar till varför folk kör sakta - vad får dig att köra sakta? De kanske såg en katt som de inte ville riskera att köra över? De kanske noterade barnen precis vid utfarten? De kanske har något missljud i bilen och är rädda att något ska gå sönder? De kanske har svårt att hitta vägen? Bilen framför kanske skvätter något vansinnigt så de försöker öka avståndet? De kanske noterade att väglaget förändrades? Kanske vet de av erfarenhet att det är mycket rådjur i området? Eller så kräver en passagerare uppmärksamhet (min dotter kaskadspydde i bilen en gång på 90-väg - man blir lite stressad och förvirrad i det läget kan jag lova!).
Leta fram bra ursäkter åt dina medtrafikanter i stället för att hetsa upp dig vettja! wink

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

-utan 940
1 728 Inlägg
11 februari 2007
Kristian_V skrev:
De kallas accelerations fält, respektive retardations fält. Fina ord!
Men meningen med dem är att man skall annpassa farten till övrig traffik där, INNAN man lägger över ut i traffiken. (Respektive bromsa efter man klivit av motorväg/motor traffikled.) Fast vanligast är att puckona putrar ut på tomgång, lägger ut itraffiken, när de fått fem bilar att tvärnita, då trycker de på som bara fan.
Förutom små micra och annat, så är det i regel stora feta tyskar som har hur mycket mos som helst under huven, så man kan ju bara anta att de gör det för att jävlas, för så många idioter kan ju omöjligt slunkit igenom VV's körkorts test. Eller?

I vardagligt tal säger man avfart och påfart, det är ju ändå ingen som använder accelerationsfältet till att accelerera.

slangily skrev:
Inatt när jag var påväg hem från jobbet körde jag i 60 på en smal 50-väg och blev omkörd av en långtradare hmm
Då ligger jag faktiskt hellre bakom en 80-åring som kör för sakta..

Visst finns det långtradare som kör för fort, själv kör jag aldrig om någon som håller hastighetsbegränsningen, varken med tradaren eller 940:n.

266 Inlägg
11 februari 2007
vulture skrev:
nicke_b2 skrev:
för att uppnå den så kallade nollvisionen så måste man nog införa nåt så kallat prov vid en viss ålder som många här har sagt!! men åldern?

Hmm... Tror som sagt inte det har med åldern att göra alls. Och de nya reglerna - jotack det tar ett tag att nöta in. En sträcka där det tidigare varit 90 sänktes till 70 efter att jag tagit körkort och kört några år. Det var svårt att inte köra på gammal vana där kan jag säga. Och med den nya tätortsskylten gjorde jag bort mig helt. Nu var det plötsligt 50 eftersom korsningen fått ökad trafik, och jag åkte dit på 63 km/timme utan att ens
reflektera över att det blivit 50 ett par veckor tidigare, SEDAN satt den skylten också!

nicke_b2 skrev:
och detta tjat om fart hela tiden, fan jag kör fort!! och har en ganska säker bil! men problemet e ju dessa som kör för sakta som tvingar oss som har ett jobb att sköta att gasa på och kanske göre en "galen" omkörning!! fan ta och ta en taxi eller åk kollektivt för fan!!

Ja du har en ganska säker bil. Men alla andra i trafiken då? Tjejen i din egen ålder som åker Micra? Den lille grabben på väg hem från skolan? Tanten som faktiskt låter bli att köra bil och är på väg till bussen? Pappan som försöker förstå vägbeskrivningen så han hittar rätt hus när han ska hämta sina barn?
Är själv en extrem tidsoptimist, men har jag kommit iväg för sent får jag fan ta smällen och komma fram för sent! Åk tidigare ändå nästa gång! Eftersom trafikproppar måste räknas till "normala" hinder är det väl bara att räkna med dem? I värsta fall är du framme i god tid och hinner ta en kaffe med arbetskamraterna innan jobbet börjar... Hu va hemsk eller? wink

Vänd på resonemanget och försök hitta anledningar till varför folk kör sakta - vad får dig att köra sakta? De kanske såg en katt som de inte ville riskera att köra över? De kanske noterade barnen precis vid utfarten? De kanske har något missljud i bilen och är rädda att något ska gå sönder? De kanske har svårt att hitta vägen? Bilen framför kanske skvätter något vansinnigt så de försöker öka avståndet? De kanske noterade att väglaget förändrades? Kanske vet de av erfarenhet att det är mycket rådjur i området? Eller så kräver en passagerare uppmärksamhet (min dotter kaskadspydde i bilen en gång på 90-väg - man blir lite stressad och förvirrad i det läget kan jag lova!).
Leta fram bra ursäkter åt dina medtrafikanter i stället för att hetsa upp dig vettja! wink

Som jag sa och som du kanske missförstod så tror inte jag heller att åldern har betydelse!!
men samtidigt blir det ju vad man gör det till, jag har sparat för att få en säker och bra bil!! men samtidigt så körde jag 90 när det var 90 med min gamla bil åsså!! och de som kör så in ut i helvete sakta kör nog så sakta för de reflekterar inte hastigheten och inte det som rör sig bredvid vägen för den delen!! de är så jävla självupptagna, jag har nämt det tidigare i ett annat forum för de klarar inte att köra 70 där det är 70 men de klarar att köra 60 där det är 50!! där det e farligare att köra fort!! så blir de förbannade och blinkar med helyset när man kör om de på 90 vägen där de kör 86!!! men jag förstår dig precis det finns ju faktiskt saker man måste sakta ner för och visst jag e arg bakom ratten på alla jävlar som inte kan köra bil!! cruisa gör man på hamnen på sommarn och inte på 90 vägen till klintehamn!!! mvh niclas ps jävla bra inlägg!ds

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
11 februari 2007
Ja, det var inte personligt riktat mot dig, det var bara så lämpliga saker att citera för att kunna trycka på dessa tankar i debatten... smile

Och åldern föll på plats nu när jag läste om ditt första inlägg sedan du svarat på mitt... smile

Medvetna förare är ofta bra förare. Förare som inte ens är medvetna om sin egen olämplighet  - tja, det faller ju självmant... smile

Och även om man normalt är en bra förare ska man ju vara medveten om sina begränsningar. En dålig dag, trötthet eller sjukdom kan ju göra att man ska låta bilen stå även om man är en utmärkt förare i vanliga fall.

Ha en bra dag! // Ellen smile

*edit: halva texten försvann när jag skickade?*
Senast redigerat av vulture (11 februari 2007)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Sök