3871
Sök

Phillips longlife lampor

13 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Hallå! Tänkte bara höra, jag har precis köpt ett par Philips longlife h7 lampor , är de vitt ljus i dom eller är de ljus?

Mvh

13 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Är de vitt ljus eller gult ljus *

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
3 januari 2012
Dom lär väl inte vara vitare än andra halogen, är det xenonlook du eftersträvar skulle du köpt BlueVision ist.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

13 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Okej för jag frågade en på bilia och han sa att dom producerade vitt ljus, för istället för de tråkiga gula , ser så fult ut när man har dimljuset i 6000k.

Mvh

1 327 Inlägg
3 januari 2012
Är det färgade lampor så kan man förlora en hel del med ljus. Klara lampor ska tydligen ge mest ljus.

13 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
Okej , för jag har läst att dom blue vision är starka och lyser mkt , dock att dom inte håller så länge , stämmer de ?

385 Inlägg
3 januari 2012
Liimpan922 skrev:
Okej , för jag har läst att dom blue vision är starka och lyser mkt , dock att dom inte håller så länge , stämmer de ?

Jag har bluevision och jag tycker dom lyser hyffsat starkt och vitt dock ska man inte jämnföra dom med 6000k xenon då dessa inte motsvarar det blåa ljuset som är i 6000k. Men du slipper det tråkiga gula ljuset!

MVH

13 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Okej håller dom länge då ?

Tack för svar ! Mvh

385 Inlägg
4 januari 2012
Liimpan922 skrev:

Tack för svar ! Mvh

Vet ej än har bara haft dom lite över en månad.

mvh

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
4 januari 2012
Liimpan922 skrev:

Tack för svar ! Mvh

I orangea Golfen körde jag samma BlueVision i nästan 3 säsonger. Men då var det ju bara sommartid, och för det mesta bara på halvljusautomatik som ju är lägre spänning.
Hade det varit Osram hade jag fått byta minst varje år... tongue

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

13 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Okej för jag tänker nog köpa Philips extreme vision , bara dom håller bra , så man slipper byta hela tiden , haha

13 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
efter att jag äntligen har fått mina phillips lampor så efter montering märkte jag att dom inte var vita , utan standard halogen färg ( gulaktig ).... fan skulle köpt blue vision ändå..

7 276 Inlägg
25 januari 2012
Biltemas blåa lampor lyser faktiskt i ganska okey färg.
Hur pass bra dom är vet jag inte!

Sök