2808
Sök

BMW M50B25 Koppla sprut!? HJÄLP!!!

101 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Har en volvo 740 med m50b25 motor i... vilka kablar(färg) från volvon behöver kopplas till bmw;s sprut!? och till vilken färg isåfall!?

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
2 november 2011
Är inte så svårt att få tag i kopplingsschema till bmw.. Kan skilja lite om du har m50 från e36 och e34. Jag har det inte riktigt i huvudet men har för mig att svartgul är till startmotorn, grönlila är bränslepumpsrelät och en grov grön är tändning. Kanske är till någon hjälp i alla fall. Men googla lite.

101 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
har kopplat precis så.. men den vill inte starta...sad

101 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
ja alltså motorn går runt och allt men vill inte starta... har testat startgas men startar inte... alltså måste de ju va något med tändsystemet..?

7 274 Inlägg
3 november 2011
xopher skrev:
ja alltså motorn går runt och allt men vill inte starta... har testat startgas men startar inte... alltså måste de ju va något med tändsystemet..?

Det stämmer. Om den inte ens tänder till det minsta med startgas så tänder inte motorn alls.
Det sitter väl inget slags startspärr i styrboxen?
Har inte för mig att dessa har det men lika bra att kolla upp.

101 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
Brains skrev:
xopher skrev:

Det stämmer. Om den inte ens tänder till det minsta med startgas så tänder inte motorn alls.
Det sitter väl inget slags startspärr i styrboxen?
Har inte för mig att dessa har det men lika bra att kolla upp.

Jo vissa av kompisarna säger det men hur tar man bort den isåfall?!

1 353 Inlägg
10 februari 2012
E34 ifrån 95-->
och E36 96-->

har startspärr i boxen, så kommer styrboxen ifrån bil med startspärr måste du ha tändningslås samt nyckel ifrån den bilen. sitter chip i nyckel och antenn runt tändningslåset.

kanske lite sent svar, men bättre sent än aldrig!

There's no replacement for displacement

Sök