4020
Sök

Vw golf 2010 dog bort på vägen

16 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
#21
Någon som vet om det sitter någon mätare efter partikelfiltret på golf? Eller kan man kallt rensa ur den utan att motorn börjar ändra om en massa världen?


747 Inlägg
11 februari 2012
#22
Det sitter en differanstrycksgivare som mäter av tryckskillnaden före och efter filtret som räknar ut när det börjar bli fullt.

Om du står framför motorn så sitter den alldeles till vänster om plastkåpan i storlek till en tändsticksask. Går in ett kabelstycke i den och sedan 2 slangar. Det värsta är ju om du tar och tar bort den eller ändrar om till ett fast värde vet bilen inte när filtret är fullt och då lär det bli problem igen.

Sen vet jag faktiskt inte hur den skulle bete sig med ett rensat filter faktiskt, då lär det iaf gå om inget annat att låsa värdet för givaren då det inte behövs rensas.

Men du har ju som sagt fortfarande garanti på grejerna så varför hålla på och ändra?

/ Toni Larsson

7 Inlägg
11 februari 2012
#23
är det ingen som kör en vw passat cl 95? OCH OM NI INTE HAR SVAR SOM JAG BEHÖVER TILL MIN BIL SÅ SVARA INTE

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 februari 2012
#24
ronie skrev:
är det ingen som kör en vw passat cl 95? OCH OM NI INTE HAR SVAR SOM JAG BEHÖVER TILL MIN BIL SÅ SVARA INTE

Skapa en egen tråd din tratt.

2slow

16 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
#25
tonimakaroni skrev:
Det sitter en differanstrycksgivare som mäter av tryckskillnaden före och efter filtret som räknar ut när det börjar bli fullt.

Om du står framför motorn så sitter den alldeles till vänster om plastkåpan i storlek till en tändsticksask. Går in ett kabelstycke i den och sedan 2 slangar. Det värsta är ju om du tar och tar bort den eller ändrar om till ett fast värde vet bilen inte när filtret är fullt och då lär det bli problem igen.

Sen vet jag faktiskt inte hur den skulle bete sig med ett rensat filter faktiskt, då lär det iaf gå om inget annat att låsa värdet för givaren då det inte behövs rensas.

Men du har ju som sagt fortfarande garanti på grejerna så varför hålla på och ändra?

Jo inte tänkte jag börja ändra något nu ennu när garantin är i kraft.


16 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
#26
tonimakaroni skrev:
Det sitter en differanstrycksgivare som mäter av tryckskillnaden före och efter filtret som räknar ut när det börjar bli fullt.

Om du står framför motorn så sitter den alldeles till vänster om plastkåpan i storlek till en tändsticksask. Går in ett kabelstycke i den och sedan 2 slangar. Det värsta är ju om du tar och tar bort den eller ändrar om till ett fast värde vet bilen inte när filtret är fullt och då lär det bli problem igen.

Sen vet jag faktiskt inte hur den skulle bete sig med ett rensat filter faktiskt, då lär det iaf gå om inget annat att låsa värdet för givaren då det inte behövs rensas.

Men du har ju som sagt fortfarande garanti på grejerna så varför hålla på och ändra?

Jo inte tänkte jag börja ändra något nu ennu när garantin är i kraft.


Forummoderator
18 009 Inlägg
11 februari 2012
#27
Felet är löst och utan kostnad för TS dessutom. Bra.

ronie uppmanas att läsa reglerna och skapa sig en egen tråd!

Nu stänger vi butiken.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök