2915
Sök

BROMSAR PÅ GOLF GTI 08a

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
HEJ UNDRAR FORT VAD JAG HAR FÖR BELÄGG ORGINAL PÅ GOLF GTI 08A. ops caps.
är de bosh eller ate belägg?big_smile mvh johan

Mr. AUDI !
642 Inlägg
13 februari 2012
tooffen skrev:

Kör green stuff johan, de lönar sig i längden, så slipper du byta dem till sommaren igen wink

Four Rings To Rule Them All!

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
SibbSon skrev:
tooffen skrev:

Kör green stuff johan, de lönar sig i längden, så slipper du byta dem till sommaren igen wink

j
ag ska byta hela skiten men tänker fan inte göra de mitt i vintern helt jälva onödigt.

1 338 Inlägg
13 februari 2012
Red stuff skulle jag hellre köra eller yellow stuff.
Green stuff är typ som org men dammar mindre. Håller inte för allt för inspirerad körning.
Ialf enl min erfarenhet.

Testat dem alla men kör nu ferodo DS 2500 som är riktigt grymma.
Men iofs byt ok skivor o allt nu också..

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Mr. AUDI !
642 Inlägg
13 februari 2012
mYGeL skrev:
Green stuff är typ som org men dammar mindre. Håller inte för allt för inspirerad körning.
Ialf enl min erfarenhet.

känner jag johan rätt kommer han ikke byta till så dyra prylar wink
Om han inte börjat skita deg cool
Ska du ha stopp på grejjerna så kan du köpa porsche 4 kolvs OK med A8 skivor av mig wink

grön aktivist
846 Inlägg
13 februari 2012
Säger som en tidigare talare : redstuff om du bara ska ha belägg, det är en bra början!!

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
SibbSon skrev:
mYGeL skrev:
Ialf enl min erfarenhet.

Ska du ha stopp på grejjerna så kan du köpa porsche 4 kolvs OK med A8 skivor av mig wink

nr 1 du känner inte mig. nr 2 jag ska byta men ahr annat att byta på bilen än att köpa skivor och belägg för 7000. så de blev orginal till i sommar.

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
mYGeL skrev:
Ialf enl min erfarenhet.

vad är skillnad på green och yellow då? gillar att de inte dammar de är superbra då man gör med lite bling på sommaren får man tvätta bilen typ 2 ggr i veckan:D iaf en gång i veckan:D

Mr. AUDI !
642 Inlägg
13 februari 2012
tooffen skrev:
SibbSon skrev:
mYGeL skrev:
Ialf enl min erfarenhet.

nr 1 du känner inte mig. nr 2 jag ska byta men ahr annat att byta på bilen än att köpa skivor och belägg för 7000. så de blev orginal till i sommar.

Whats up with the attitude?
precis, du vill inte lägga ut så mkt deg på bromsar precis som ja sa lol

Mr. AUDI !
642 Inlägg
13 februari 2012
tooffen skrev:
mYGeL skrev:
Ialf enl min erfarenhet.

vad är skillnad på green och yellow då? gillar att de inte dammar de är superbra då man gör med lite bling på sommaren får man tvätta bilen typ 2 ggr i veckan:D iaf en gång i veckan:D

Skillnaden är att grenstuff är bättre än alla orginalbelägg o dammar mindre sen redstuff är bättre än green o dammar ytterligare lite mindre osv osv.. redstuff brukar folk som kör bana eller strip köra på typ, finns värre än så men yellow stuff funkar inte för vardagskörning..

//Sibba

1 338 Inlägg
13 februari 2012
tooffen skrev:
mYGeL skrev:
Ialf enl min erfarenhet.

Grenstuff Funkar typ som org men mindre damm. Märkte ingen skillnad mot org förutom mindre damm.
Redstuff lite vassare och dammar ännu mindre. Passar utmärkt på gatan på en lite trimmad bil tex.
Yellow stuff dammar lite. Funkar utmärkt på gatan behövs ingen förvärmning eller nåt. Men klarar av några varv om man vill men inget racebelägg.

testat dem alla 3 Red och Yellow gillade jag. Green inget för nån med en bil med lite mer hästar tycker jag. men är man bara ute efter mindre damm än org beläggen så funkar dem ju. Och är inte sämre än org heller men typ samma.

1 422 Inlägg
14 februari 2012
Redstuff är väl de som är raceigast av dem alla? Varför rekommendera det när ni inte vet vad han har för behov? Vad det gäller märke på originalbeläggen så kan jag inte svara men du kan ju även kolla på stoptechs sportbelägg om du är ute efter en liten uppgradering, sportbelägg som funkar utmärkt på gata och tål även lite bankörning och mer inspirerad körstil smile Sedan dammar de nog lite mer än greenstuff men det beror ju på vad man prioriterar.

1 338 Inlägg
14 februari 2012
cheffer skrev:
Redstuff är väl de som är raceigast av dem alla? Varför rekommendera det när ni inte vet vad han har för behov? Vad det gäller märke på originalbeläggen så kan jag inte svara men du kan ju även kolla på stoptechs sportbelägg om du är ute efter en liten uppgradering, sportbelägg som funkar utmärkt på gata och tål även lite bankörning och mer inspirerad körstil smile Sedan dammar de nog lite mer än greenstuff men det beror ju på vad man prioriterar.

Yellow stuff är det värre av dem EBC som tagits upp. smile
Fortfarande ett gatbelägg som även klarar att ta några varv om man vill.

Red stuff är mellan Gren och yellow men endå mkt bättre än Green och är bra på en bil med lite hästar
Detta belägg som damma minst av dem 3 och klarar även dem nåt enstaka varv innan dem brinner:P
Enl egen erfarenhet och körstil så ville jag ha värre än Red då dem vart snabbt för varma men beror ju på hur man kör också. Yellow var jag nöjd med.  Jag böt till Ferodo då jag böt hela bromssystemet fram och bak. Men dem kostar ganska mkt mer än dem från EBC.

Och pratar av egen personlig erfarenhet då jag testat dem alla 3 olika på min Seat.
Sen har jag även testat red och green även på andra bilar..

En chippad GTI skulle jag köra med Red eller Yellow. Green presterar ganska så likt mot org men dammar lite mindre.
För en liten peng till kan man lika gärna satsa på Red stuff som är SÅ mkt bättre.

Och igen ingen av dem är Racebelägg enbart för bana så bromskraften finns från början ingen förvärmning krävs för att det ska betta bra! Sen blir det ju tom lite bättre när dem får lite värme på sig men redan kalla så är dem mkt bättre än org.

Här ser du i vilken ordning dem kommer.

http://www.euroautobreakers.com/braketemp.jpg

Finns värre belägg från dem också som inte är med på den listan..

Men bästa är att skaffa en egen uppfattning.

Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (14 februari 2012)

STHLM(S)LOW
420 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
tack mannen de låter super nu har jag lite koll:D

1 422 Inlägg
14 februari 2012
Oh, tack för infon! Jag har sett samma graf förut men fick för mig att rött var värre än gult och rekommenderades inte av EBC för gatbruk men då har jag fått det om bakfoten bara. Bra att du kommer med riktig info! Ja, EBC är väl bland de billigaste vad det gäller performancebelägg men de är inte dåliga, gäller bara att göra rätt val för sin bil smile

1 338 Inlägg
14 februari 2012
bara kul att hjälpa till och dela med sig av erfarenhet när man testat dem smile

Är absolut inge fel på EBC Bra belägg till bra priser.. smile
Viktigt som med allt är att man väljer rätt modell för sin bil och hur man använder dem/bilen.

Mvh // Michel

Servicerådgivare
12 Inlägg
15 februari 2012
Vaddå, var jag för dyr eller?  :-P hehe

Sök