4077
Sök

Köpråd! Tysk eller Fransk?!

1 422 Inlägg
14 februari 2012
#21
Kör merca, mer hållbart och ett mer logiskt alternativ. Du ska ha en bil med mycket reservdelar som är lätt att få tag på relativt billigt så då går peggan bort då det är en ovanlig modell här (även ovanligare i u-länder, även om den är ganska vanlig där, tro mig). På TS låter det som han vill välja med hjärnan, inte hjärtat i det här fallet.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 februari 2012
#22
Jag har en MB w123, inte en perfekt bil men jämfört med en pegga så är den grym.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 405 Inlägg
14 februari 2012
#23
RD_87 skrev:
Jag har en MB w123, inte en perfekt bil men jämfört med en pegga så är den grym.

Bästa svaret i denna tråd iaf smile  Jag har åkt flera tusen mil i w123 och dem är  trött som fan men en väldigt bra bil.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 februari 2012
#24
Nybergrobin skrev:
RD_87 skrev:
Jag har en MB w123, inte en perfekt bil men jämfört med en pegga så är den grym.

Bästa svaret i denna tråd iaf smile  Jag har åkt flera tusen mil i w123 och dem är  trött som fan men en väldigt bra bil.

Min kaross har gått 38k, motorn är från en 124 så den har jag noll koll på. Men framvagnen är ju fanimej ett mästerverk, inga rostiga länkarmar där inte. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 432 Inlägg
15 februari 2012
#25
RD_87 skrev:
Nybergrobin skrev:
RD_87 skrev:
Jag har en MB w123, inte en perfekt bil men jämfört med en pegga så är den grym.

Bästa svaret i denna tråd iaf smile  Jag har åkt flera tusen mil i w123 och dem är  trött som fan men en väldigt bra bil.

Min kaross har gått 38k, motorn är från en 124 så den har jag noll koll på. Men framvagnen är ju fanimej ett mästerverk, inga rostiga länkarmar där inte. smile

inte som Golf meo wink har aldrig råkat ut för rostiga länkarmar heller,, men rost i kaross givetvis smile min första läkande tank nu smile iof har bilen stått i 5 år i högt gräs,, så man ska väl inte vara förvånad smile


Forummoderator
18 127 Inlägg
15 februari 2012
#26
Det är nog ingen som tvivlar på att de mer eller mindre är outslitliga! Fast vissa som inte har fått underhåll under detta decenniet kan vara lite sega vid kallstart. Var uppmärksam på det! Haft nån 200D förvisso 124 men den hade gått runt 86000 mil och gick perfekt när jag sålde den.

En liten anekdot är att dieselpumpen kan ge upp en stund vid extrem värme. Familjen hade 220D som stannade på diverse olämpliga ställen i Italien typ mitt i Milano... Ångpropp som avhjälps med en 20-litersdunk vatten och en trasa runt pumpen! Har du sett nåt vykort med en compact med husvagn på sjön så var det den bilen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök