3183
Sök

Bränsleförbrukning efter chippning audi s4

126 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
någon som upplevt bättre bränsleförbrukning efter monterat chip och enligt vanlig svensson körning med en audi s4 AAN-motor..?

mvh

Sothora <3
1 201 Inlägg
17 februari 2012
har bara erfarenhet av revo chip och mappat 400hk chipp, och nej de blir inte bättre.! Spec inte eftersom det blir en helt annan bil. Iofs kan de bero på att vi ladda 2 bar med tongue

Bildemonterare samt egen verkstad. !

126 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Mercedesturbodiesel skrev:
har bara erfarenhet av revo chip och mappat 400hk chipp, och nej de blir inte bättre.! Spec inte eftersom det blir en helt annan bil. Iofs kan de bero på att vi ladda 2 bar med tongue

lol Okay! Ja med 400hk så är det nog svårt att låta bli att bli gasglad:lol: Använder bilen ganska mycket till vardags så därför jag undrade om bränsleförbrukningen. Sen är det ju bara ett plus att man får lite extra knuff  vid omkörningar.

187 Inlägg
18 februari 2012
När jag chippade min ABY motor så blev bensinförbrukningen bättre för bensinbolagen,dock inte för mig...handlar ju ändå om 60hk till. Den blev iaf inte mkt högre..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

104 Inlägg
18 februari 2012
på min s6-95 var det väldigt svårt att komma under litern milen, den var revo chippad, ibland tog den 5-6L/milen.
men va spelar det för roll när det händer något när man gasar, cippad 2,2t är en riktigt rolig bil

v70 awd 2,5t -07
855R -97

187 Inlägg
18 februari 2012
bytoken skrev:
på min s6-95 var det väldigt svårt att komma under litern milen, den var revo chippad, ibland tog den 5-6L/milen.
men va spelar det för roll när det händer något när man gasar, cippad 2,2t är en riktigt rolig bil

Instämmer helt,borde vara förbjudet med icke chipade 2,2:or smile

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

19 Inlägg
18 februari 2012
De är bara du chipar bilen så vi kan åka på häng runt malmen smile

Besin i Blodet
Gasar tills de rasar

Sök