Hej jag har en Volvo 945 turbo 93a som är chip trimmad och laddar 0.9bar. När man kör på högre växlar så vill laddtrycket skena iväg lite grann "men inte jätte mycket" T.ex. full gas på 2an = 0.9bar som den ska ladda. full gas på 3an = 1bar, 4an = 1.1-1.2bar och 5ans växel laddar den som på fyran! Bilen har monterat T-kors så den kanske läcker där? eller kan det vara något annat problem? Tack för svar!
lär ju gå utav bara helvete då ju, sluta klaga o kööööööör
Haha! Ja den drar på jävligt bra Kollade slangen vid T-korset och den satt på lite dåligt så jag tryckte dit den ordentligt så nu testade jag köra igen och nu laddar bilen 0.9bar på tvåan och trean, precis 1bar på 4an och 5an så det lär ju inte vara någon fara då? Eller?
Senast redigerat av mattsson1993 (22 februari 2012)
Dom skenar med t-kors, på med en ställbar WG så är problemet löst
Okej! Bilen har ställbar WG så ska ställa ner trycket! Tack för hjälpen
Har haft de problemet på många bilar, alla vill ha upp laddtrycket och billigaste lösning är t-kors. Men är inte lika billig efteråt=). så bort med den och ställ på WG
Om du har ställbar wastgate så varför i helvete ha ett tkors? Förstår mig inte på den lösningen alls. På med en ny slang och skruva på wastgaten, svårlöst problem.
Om du har ställbar wastgate så varför i helvete ha ett tkors? Förstår mig inte på den lösningen alls. På med en ny slang och skruva på wastgaten, svårlöst problem.
Köpte bilen så här för ett par veckor sen fattar inte heller varför den har t-kors + ställbar WG :S helt idiotiskt kan jag säga! jag ska ta bort skiten och ställa trycket från WG
Dom skenar med t-kors, på med en ställbar WG så är problemet löst
Okej! Bilen har ställbar WG så ska ställa ner trycket! Tack för hjälpen
Har haft de problemet på många bilar, alla vill ha upp laddtrycket och billigaste lösning är t-kors. Men är inte lika billig efteråt=). så bort med den och ställ på WG
Ska ta bort den och ställa trycket från WG Tack så mycket!