2822
Sök

Ang montera kolfiberfilm.

3 182 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
ska montera kolfiberfilm 3d från biltema i saaben men undrar hur ska jag få till allt bra utan att lämna luftbubblor kan man använda såpa o vatten som man har när man monterar solfilm eller finns nått annat trick.

1 330 Inlägg
27 februari 2012
ingen aning om det fungerar?
men har stoppat i min S80 med den filmen  och det blev bra
man får ha lite tålamod och värma och skrapa och värma och skrapa
tills det blir bra helt enkelt tongue

3 182 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare

9 118 Inlägg
27 februari 2012
Hänger ju lite på vad det är för vinyl med, den från kolfibervinyl.se är det massor med småhål i så den är lättare att montera. Biltemas vet jag inte hur det är med. Bästa är att ta en bit och prova helt enkelt, märker du att det bubblar sig så testa med såpvatten.

OUTLAW1
27 februari 2012
Putteliten skrev:
Hänger ju lite på vad det är för vinyl med, den från kolfibervinyl.se är det massor med småhål i så den är lättare att montera. Biltemas vet jag inte hur det är med. Bästa är att ta en bit och prova helt enkelt, märker du att det bubblar sig så testa med såpvatten.

njA SMÅHÅL O SMÅHÅL...
Vinylen har sk rapid air teknik vilket innebär småsmåsmå luftkanaler som "dränerar" bort luften under vinyle o på sås sätt förhindrar bubblor.
Biltemas har jag inte använt men ört anara säga att den har inga luftkanaler och är som ett stort klistermärke.
Lyd rådet med såpvatten,hårtork ,skrapa och tålamord!!det sista är det viktigaste för ett perfekt resultat...

*hmm undrar vem som var med o skrev den lilla guiden*
Senast redigerat av OUTLAW1 (27 februari 2012)

3 182 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
har köpt biltemas och det är som sagt va ett stort klistermärke utan luft hål men efter nån timmes pillande så fick jag ditt den, har klätt den stora panelen i saaben samt den runt vxl spaken. kommer lägga upp bilder senare idag.

3 182 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
testade även vänster bakspegel men det gick inge bra alls.

3 182 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
finns bild på den klädda panelen i min profil.

Sök