3767
Sök

Säljråd Volvo 240 gl -88 alternativt byte mot vad?

10 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#1
Hejsan!
Jag har en fin volvo 240 gl från 1988, men jag pluggar och bilen drar mycket bensin så har börjat fundera på att sälja bilen och köpa en som är billigare (bensinmässigt).
Bilder på bilen finns på min profil (kolla gärna innan ni kommenterar).
Den har gått 25800mil i skrivande stund och den är nybesiktad och nyskattad.
Så gott som rostfri, ingen ny bil men väldigt fin för sin ålder. Alltid servad och underredsbehandlad osv.
Kamrem bytt vid ungefär 21000mil om jag inte minns fel.


Min fråga är då, ungefär hur mycket skulle jag kunna få för min bil om man skulle sälja den?
Skriv gärna både pris med och utan R-fälgar och spacers då dessa kostade mig 5500kr.

Alternativt, vad skulle man kunna byta mot för bränslesnål bil (får gärna dra runt 0.5 - 0.7)?
Har en budget på 20.000 - 25.000 kr så kan lägga lite pengar emellan om det krävs.

Seriösa svar uppskattas!

Mvh Marcus Ljung


1 624 Inlägg
28 februari 2012
#2
Jag personligen tror inte att du kan få mer än kanske 6-7000kr för bilen, möjligtvis 8-9 med fälgar & spacers.

10 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#3
Ajdå, det var väldigt mycket mindre än vad jag trodde/hoppades på sad
Bara begagnade spacers går ju på runt tusenlappen och 17" R-fälgar med ok däck runt 4-5000 riksdaler.
Någon annan som har kommentarer eller gissningar angående priset?

Finns det tips om billig, säker, pendlarbil till en relativt fattig student? smile


10 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#4
Nja, jag skulle vilja ha en nyare bil, runt -00a som är billig i drift och inte allt för tråkig att köra smile
Men tack för tips!


629 Inlägg
28 februari 2012
#5
Med rätt köpare så skulle jag tippa på 12.000:- prutat o klart (med fälgar).
Tycker den ser fräsh ut , sen beror det ju på vad du har för skavanker, typ trasiga instrument etc, som avgör priset...

Mröh

Tekniker
221 Inlägg
28 februari 2012
#6
careau skrev:
Jag personligen tror inte att du kan få mer än kanske 6-7000kr för bilen, möjligtvis 8-9 med fälgar & spacers.

Är bilen rostfri och förhoppningsvis i oskruvat skick så kan man börja på 10k

Tycker personligen att du kommer vinna med att behålla din klenod för du vill då inte laga en nyare bil på verkstad. då känns det som att bilen får dra några droppar mer om man kan undvika klumpsummor på 10-20k yikes
En 00:a är inte någon ny bil idag.

Mvh


10 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#7
Dagge88 skrev:
Med rätt köpare så skulle jag tippa på 12.000:- prutat o klart (med fälgar).
Tycker den ser fräsh ut , sen beror det ju på vad du har för skavanker, typ trasiga instrument etc, som avgör priset...

Det enda som inte fungerar är nollställningsknappen och centrallåset fungerar halvtaskigt på bakdörrarna.
Annars är allt som det ska smile


10 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#8
_XenoX_ skrev:
careau skrev:
Jag personligen tror inte att du kan få mer än kanske 6-7000kr för bilen, möjligtvis 8-9 med fälgar & spacers.

Är bilen rostfri och förhoppningsvis i oskruvat skick så kan man börja på 10k

Tycker personligen att du kommer vinna med att behålla din klenod för du vill då inte laga en nyare bil på verkstad. då känns det som att bilen får dra några droppar mer om man kan undvika klumpsummor på 10-20k yikes
En 00:a är inte någon ny bil idag.

Mvh

Jag vill ju behålla bilen, men bensinpriset står mig upp till öronen och det blir dyrt i längden eftersom jag kör mycket så vi får se hur jag gör.

Oskruvad, javisst.
Om man nu med en tår i ögat skulle "byta" bil, vad ska man satsa på? Golf 4?

Tack för svar!


10 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#9
Någon mer som har chansningar kring prislappen på min bil? smile


8 883 Inlägg
28 februari 2012
#10
Låser och hänvisar till den här tråden
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169686

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se


Sök