4187
Sök

Audi A4 1.8t Avant sportluft filter?

35 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Hej,

Har bilen helt org i motor men tänkte jag skulle köpa ett sportluftfilter så vad är detta?
http://www.scstyling.com/twin-charger-i … -2372.aspx  vad gör det för effekt ?

Blir det mörkare ljud på bilens motorljud? varför inte köpa ett vanligt sport luft filter låt säga biltema?
vill bara förstå mig på detta.

Mvh

3 860 Inlägg
25 februari 2012
Har du läst: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270 ???

Ja, motojludet brukar bli lite dovare, man kommer även höra org dumpen pysa genom ett öppet filter, oftast så märker du ingen skillnad i effekt då vinsten i HK brukar vara så låg att den inte märks utan att det mer låter tuffare o då ger en placebo effekt.. Sen, vist, det finns bilar som tjänar på sportfilter me men dom diskusionerna har varit uppe MÅNGA gånger redan.

Jag rekomenderar dock att köpa filter av de mer kända märkena än ett "noname filter" pga kvalitet o genomsläpp och så.. för ett filter som släpper igenom för mycket skit säger sig självt hur bra det är..

Kanske ett K&N, JR eller AEM

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

35 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
Tack för svar
Mycket bra tråd du hänvisade till !
Då måste min länk ja skrev helt enkelt vara ett modell anpassat filter?

Mvh

3 860 Inlägg
26 februari 2012
Precis, tror det var anpassat för din motor, vet dock inte vad det är för kvalitet på filtert..

Autotech

35 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Svårt att koppla in dumpventil? vilken dump bör man satsa på? tänkte beställa både dumpventil och luftfilter

3 860 Inlägg
27 februari 2012
Du har redan dump, sitter en återcirkulerande på org turbon så låt det vara så länge.. Du kommer höra dumpljudet genom det öppna filtret.

Autotech

35 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
spokenratt skrev:
Du har redan dump, sitter en återcirkulerande på org turbon så låt det vara så länge.. Du kommer höra dumpljudet genom det öppna filtret.

åfan:D thx.

Mvh

Sothora <3
1 201 Inlägg
28 februari 2012
Är det egentligen någon som fått trasig LMM eller så av öppet filter??

Bildemonterare samt egen verkstad. !

3 860 Inlägg
29 februari 2012
Brorsan fick, gummiringen där slangklämman ska sitta släppte och då kan ju luft slå in fel i LMM och vips, så gick den, men det var ju inte pga av att filtret var inoljat förmycket eller så som det brukar snackas om, kvalitets miss helt enkelt..

Autotech

Sök