2629
Sök

Inget ljud vid provspelning

65 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
hallå där ute, jag har precis byggt in lite ljud i min volvo 245a.
Har köpt en helt ny pioneer DEH-140ubb huvudenhet, helt nya infinity 4¨ högtalare till framdörrarna och 2 helt nya JL 5.25 högtalare till bakdörrarna. Har också satt i en kicker comp 12 baslåda med tillhörande mds gp2 slutsteg.
Med all säkerthet är allting kopplat rätt och nu är det dags för att provspela. Då startar jag igång och får bara ljud genom basen som går via RCAn på stereon men inte en ton ur resterande högtalare. Har försökt att gå igenom allting och det ser korrekt ut. Har även försökt att gå igenom massor med inställningar i stereon men kommer inte fram till något...  Någon som vet något eller haft liknande hör gärna av er smile  Mvh pontus

21 761 Inlägg
4 mars 2012
Kolla upp alla anslutningar till högtalarna, möjligen kan det vara kortis på något ställe och då kanske stereon automatiskt stänger av ljudet ut till de vanliga högtalarna. En gissning dock. smile

65 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Kolla upp alla anslutningar till högtalarna, möjligen kan det vara kortis på något ställe och då kanske stereon automatiskt stänger av ljudet ut till de vanliga högtalarna. En gissning dock. smile

Blir väl att börja riva igen som det ser ut ^^ Ska nog prova en annan huvudenhet först funderar jag på..

3 187 Inlägg
4 mars 2012
Drönirettab skrev:

håller med här!

65 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
Drönirettab skrev:

håller med här!

Ska börja kika på det smile

65 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Mycket riktigt så var det att det gick emot lite plåt. Så det blir lite eltejp och nu spelar det hysteriskt smile  Mvh

Sök