3701
Sök

Opel Frontera 2,2 16v vill ej starta efter service

41 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Hej..

Jag behöver hjälp !!

Min Jaktbil, en Opel Frontera 2,2 16v -96 vill inte starta, jag har precis köpt bilen och tänkte att en service är bra att göra så att jag har koll på den.

Det jag har bytt är:

Olja
Oljefilter
Luftfilter
Tändstift
Termostat.
Bromsklossar
Spindelleder

Jag har även bytt vevaxelläges givaren då kabeln fick en skada då den kom iklämm.

Nu vill bilen inte starta, jag har både gnista på stiften och bensin fram då stiften är blöta när man tar ur dom.

Vad har ni för förslag,, det lutar åt att jag bogserar in bilen till en Opel verkstad i morgon men det känns tungt att behöva göra det.

Tacksam för svar och hjälp.

583 Inlägg
1 oktober 2010
Ger den inga tecken alls på att villja starta?. Inte ens en tändning i motorn ens ibland?.
Inga felkoder eller något?,
Hur har du kollat att du får tändning?.

Oftast ifall den har bensin och gnista brukar den tända iaf nån gång fastän det kan vara regelbundet och den inte vill starta.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

41 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Jag har kolla gnistan genom att sätta tändstiftet mot grenröret och så vred polaren på nyckeln..

Det finns inget liv alls,, den poffar inte ens..

583 Inlägg
1 oktober 2010
Lyft på brännslerailen och se så spridarna spottar ur brännsle (för att vara säker).

Sedan är det väll att komptesta den som gäller.

Efter det har jag ingen aning, möjligen jordfel. Att du inte får tändning när du skruvat in tändstiften men du får tändning när du jordar manuellt (teori bara).

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

41 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Hej.

Så här ser det ur just nu.

Soppa finns.
Det gnistrar utav bara F-N.
Jordledningen är helt ok.

Komp = Ingen alls !!  det finns ingen komp över huvudtaget,,
Vi har felsökt och förmodligen så verkar det som att kamremmen har kuggat över 3-4 hack, vi ska nolla maskinen ikväll och montera en ny kamrem med nya spännare..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
2 mars 2012
Tar mig friheten att väcka liv i tråden då vi står inför samma dilemma här med en Opel 2,2 utan komp.

Vad hände sedan , vad gjorde ni, fick ni liv i den igen??

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

41 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Tar mig friheten att väcka liv i tråden då vi står inför samma dilemma här med en Opel 2,2 utan komp.

Vad hände sedan , vad gjorde ni, fick ni liv i den igen??

Hej.

Jo då, vi fick liv i den igen, tydligen hade kamremmen kuggat över och ventilerna på insugssidan var krökta..

Vi vet dock inte varför kamremmen kuggade över...

så kolla dina ventiler, förmodligen har du ventilsallad..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
5 mars 2012
Precis konstaterat att kedjespännaren gett sig och kedjan kuggat över så visst lär det bli att lyfta topp med...
Tack för svar!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök