3417
Sök

Köpråd: s40 eller passat

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
19 februari 2012
Körde en T4 inann. Var mycket nöjd med den bilen. Gick bra och inget som helst av det mekaniska som krånglade. Dock kan dessa bilarna få för sig att rosta en del om man inte sköter dom. Oftast är det bara framskärmarna, vilket inte är någon fara.

Men som föregående säger:

"Hösten 2000 kom en uppdaterad version av modellen, kallad Fas II. Den var förbättrad på 1800 olika punkter."

Ska du däremot trimma hårt så är det 1.85 liters T4an (-00) som gäller big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

875 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
Körde en T4 inann. Var mycket nöjd med den bilen. Gick bra och inget som helst av det mekaniska som krånglade. Dock kan dessa bilarna få för sig att rosta en del om man inte sköter dom. Oftast är det bara framskärmarna, vilket inte är någon fara.

Men som föregående säger:

"Hösten 2000 kom en uppdaterad version av modellen, kallad Fas II. Den var förbättrad på 1800 olika punkter."

Ska du däremot trimma hårt så är det 1.85 liters T4an (-00) som gäller big_smile

hehehe ja vilken bil klarar sig inte utan skötsel?wink

är inte precis den första punkten att börja trimma bilen utan att få den bra utseéndemässigt...men blir nog en t4-00 för att vara på säkra sidan, vet ju aldrig om man blir sugen på några flera pollar i bilen ;d

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
20 februari 2012
hade personligen kollat efter passaten ... tycker de är mycket bättre att både köra och åka

Rejsa ?
2 959 Inlägg
20 februari 2012
CHEEVA skrev:
hade personligen kollat efter passaten ... tycker de är mycket bättre att både köra och åka

Men fan så mycket tråkigare att köra och slöare...

Autotech

2 982 Inlägg
Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
21 februari 2012
Busgrabb skrev:
CHEEVA skrev:

Men fan så mycket tråkigare att köra och slöare...

möjligt att den är tråkigare att köra... men det känns i varje fall som om bilen sitter ihop. Tycker s40 och v40 är jävligt snygga bilar... men de är lika plastiga som den plastigaste japanen man kan hitta

skickar du på coils på passaten ligger den jävligt bra på vägen smile och coils kostar kaffe pengar till dessa tyska vagnar
Senast redigerat av CHEEVA (21 februari 2012)

32 Inlägg
21 februari 2012
Passaten helt klart. S/v40 kan nog vara bland volvos sämsta bilar någonsin.

72 Inlägg
7 mars 2012
herrLarsson skrev:

jag funderar också att byta till s40 t4 och vad jag har hört så är s40sarna riktigt slittåliga... vilket stämmer?

Mvh

388 Inlägg
7 mars 2012
En sak som jag kan säga om s/v40os är att dom är fan inte stora innuti, jag som är strax under 190cm tycker att dom är för små innuti, i klass med min astra ungefär.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
7 mars 2012
JsoooN skrev:
En sak som jag kan säga om s/v40os är att dom är fan inte stora innuti, jag som är strax under 190cm tycker att dom är för små innuti, i klass med min astra ungefär.

Testat att sänka sätet? wink

Jag tyckte att jag satt riktigt fint i min V40. Det är ju en bil i mellan/små-serien. Annars tittar man ju hellre på V70.

2 982 Inlägg
7 mars 2012
Scultura skrev:
herrLarsson skrev:

jag funderar också att byta till s40 t4 och vad jag har hört så är s40sarna riktigt slittåliga... vilket stämmer?

Mvh

INTE!

plocka passaten, mkt snålare och rymligare

388 Inlägg
7 mars 2012
F4S4N skrev:
JsoooN skrev:

Jag tyckte att jag satt riktigt fint i min V40. Det är ju en bil i mellan/små-serien. Annars tittar man ju hellre på V70.

Kunde säkert sänka sätet men tänkte också på hur "bred" den kändes osv, det kändes som att åka en småbil så man ska inte förvänta sig nå enorma utrymmen var det jag ville komma fram till.

Annars var det väl okej även fast jag gillar Passat mer än S40, dom går på bra T4orna dock.
Senast redigerat av JsoooN (7 mars 2012)

875 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
skaffade en s40t4 och går som en klocka;) är 1.90 och har grymt bra utrymme i bilen! men det beror väl på vad man jämför med

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
7 mars 2012
JsoooN skrev:
F4S4N skrev:
JsoooN skrev:

Kunde säkert sänka sätet men tänkte också på hur "bred" den kändes osv, det kändes som att åka en småbil så man ska inte förvänta sig nå enorma utrymmen var det jag ville komma fram till.

Annars var det väl okej även fast jag gillar Passat mer än S40, dom går på bra T4orna dock.

Jo håller med dig där. Det är ju en småbil, så då är det ju dumt att tro att den ska vara lika rymlig som en stor big_smile

Sök